تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجامت‌های چند نقطه ای بازار داغ تجاری در فضای مجازی

عموما انجام حجامت های چند نقطه ای توسط متخصصین طب سنتی انجام نمی‌شود و این اشخاص به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند.

آیسان نوزاد متخصص طب سنتی ایران و رییس انجمن علمی طب سنتی شعبه استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: حجامت نقطه ای که در فضای مجازی مورد تبلیغ قرار می گیرد، از نظر طب سنتی ایران هیچ گونه پایه و اساس علمی نداشته و فقطه دارای جنبه کلاهبرداری و تجاری است.

وی با بیان اینکه اولین قدم درمان نباید حجامت باشد، افزود: زمانی که فرد دچار تغییر مزاج شد، بعد از اصلاح روش زندگی و انجام رژیم غذایی و بعد از تجویز داروی گیاهی باز هم پزشک متخصص تشخیص داد که تنها راه درمان حجامت است، آن زمان می توان از آن استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: حجامت یکسری منافع و کاربرد درمانی دارد که باید در زمان مناسب و تحت نظر پزشک متخصص طب سنتی تشخیص و انجام شود. مثلا در برخی افراد مثلا در سنین بالا و پایین و مصرف کنندگان برخی داروها و در زمان حاملگی و شیردهی ممنوع است.

نوزاد بیان کرد: حجامت به دو نوع خشک (تیغ زده نمی شود و با بادکش انجام می شود) و تر( تیغ زده می شود) بر روی نقاط مختلف بدن انجام می شود، اما در هر بار فقط باید یک نقطه از بدن حجامت انجام شده و نمی توان همزمان این کار را در چند نقطه انجام داد.

وی تاکید کرد: وقتی که به طور همزمان از چند نقطه بدن خون خارج شود ممکن است فرد دچار کم خونی، عفونت، ضعف و عوارض مختلفی شود. البته انجام حجامت نقطه ای به تنهایی نمی تواند خطرناک باشد مگر اینکه فرد زمینه بیماری خاصی داشته باشد.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه حجامت های چند نقطه ای بازار داغ تجاری بیش نیستند، اضافه کرد: انجام حجامت های چند نقطه ای ضرر کلاهبرداری و بدنام کردن طب سنتی را در بر دارد. زیرا کاری را که هیچ ارتباطی به طب سنتی ایران ندارد، با وصل کردن به آن باب می کنند.

نوزاد ادامه داد: افراد نباید به هیچ عنوان راسا تصمیم به انجام حجامت بگیرند و ممکن است انجام این کار برای آنها ضرر به همراه داشته باشد و توصیه می شود افراد با مراجعه به تخصص طب سنتی و انجام مشاوره اقدام به این کار نمایند.

وی یادآور شد: عموما انجام حجامت های چند نقطه ای توسط متخصصین طب سنتی انجام نشده و این اشخاص به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند. توصیه می شود افراد سلامتی خود را به دست غیر پزشک نسپارند و اطمینان حاصل کنند که برای درمان به پزشک مراجعه می کنند. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجامت‌های چند نقطه ای بازار داغ تجاری در فضای مجازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..