تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : علائم بارداری در شیردهی، شیر ندم؟

علائم احتمالی بارداری در دوران شیردهی
یکی از سوالات رایج خانم ها بعد از زایمان این است که آیا شیردهی مداوم از بارداری جلوگیری می کند؟ خیلی از خانم ها اعتقاد دارند که شیر دادن به نوزاد، همان اثر را دارد که خوردن قرص ضد بارداری دارد، در حالیکه خیلی از خانم ها در دوران شیردهی باردار شده اند. اگر که شما حدس میزنید که باردار شده اید در حالیکه به نوزاد خود شیر میدهید. بدانید که باید دارای چه علائم بارداری باشید؟ در این مقاله دسته سلامت شیردهی اوما به بررسی علائم بارداری در دوران شیردهی می پردازد.

علایم بارداری در شیردهی:
اگر شما در حال شیر دادن به نوزاد خود هستید وقتی باردار می شوید ممکن است که همه علائمی که یک خانم عادی دارد را شما هم تجربه می کنید. اما ممکن است واضح ترین علامت بارداری یعنی پریود نشده را تجربه نکنید زیرا ممکن است در دوران شیردهی شما هنوز به سیکل قاعدگی خود برنگشتید. زیرا برای بازگشت سیستم تولید مثل شما به حالت اولیه بعد از بارداری نیاز به زمان است. وقتی اولین تخمک گذاری در تخمدان ها انجام میشود ممکن است شما باردار شوید در حالیکه شما ممکن است هنوز نشانه ای از خونریزی ماهانه را نداشته باشید.

درباره علایم بارداری بخوانید
اثرات بارداری بر شیر مادر:

مادران وقتی در دوران شیردهی باردار میشوند ممکن است متوجه تغییراتی در واکنش های بدن نوزاد خود شوند. برای مثال ممکن است نوزاد شما دیگر علاقه ای به خوردن شیر نشان ندهد.و این به دلیل تغییراتی است که طعم و مزه شیر و یا ضخامت نوک سینه ایجاد شده است. ممکن است مزه شیر شما بصورت ترش و یا شور در بیاید که نوزاد آن را نمی خورد. اما متوجه باشید که ممکن است نوزاد شما حتی در زمانی که شما باردار نیستید هم گاهی اوقات از خوردن شیر امتناع کند (سایر دلایل امتناع نوزاد از شیر خوردن) و این دلیل محکم و قطعی بر باردار بودن شما نیست.

حتما بخوانید :   زیباجو : چرا حین ورزش خسته می شوید

علامت قابل ملاحظه:
زخم سینه در دوران شیردهی می تواند علائمی از باردار شدن شما باشد حتی اگر نوزاد خود را شیر نمی دهید. البته اگر به نوزاد خود شیر می دهید این زخم ها شدت بیش ازی خواهند داشت. کم کم این زخم ها دردناک شده تا جایی که تصمیم میگیرید نوزاد خود را از شیر بگیرید. گاهی اوقات برخی خانم ها درد این زخم ها را تحمل کرده و همچنان به نوزاد خود شیر می دهند.

علائم احتمالی بارداری در دوران شیردهی:
خستگی مفرط در دوران شیردهی نیز می تواند از علائم بارداری در دوران شیردهی باشد. البته خستگی ممکن است یکی از علائم بارداری زمانی که شما برای اولین بار باردار شده اید، باشد. اما در مادران شیرده از بین رفتن خستگی مدت زمان بیش ازی طول میکشه زیرا بدن مواد مغذی دریافتی خود را در دو جهت تامین نیازهای جنین و انرژی صرف شده برای مکیدن شیر استفاده میکند.

آیا باید شیردهی را متوقف کرد؟!
اگر شما دراری این علائم بود و فهمیدید که باردار هستید، ممکن است فکر کنید که باید بلافاصله نوزاد خود را از شیر بگیرید. ( چگونه نوزاد خود را از شیر بگیرم)، درحالیکه خود شیر دادن به نوزاد باعث میشود شما خیلی از عوارض ناشی از باردار شدن را تجریه نکنید. بهترین کار این است که تمام مسائل پزشکی خود را به پزشکتان بگویید و او برای شما تصمیم بگیرد که چه کاری باید انجام دهید.مادرانی که سابقه سقط یا تولد نوزاد نارس هستند بهتر است شیردهی را متوقف کنند زیرا خود شیر دادن به نوزاد باعث زیاد شدن انقباضات بیش از رحم می شود.

حتما بخوانید :   زیباجو : کمک ۷۸۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت در ۶ ماهه نخست امسال

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : علائم بارداری در شیردهی، شیر ندم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..