تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای استفاده از مکمل های ورزشی به این نکات توجه کنید

استفاده از انواع مکمل ها این روزها در بین افراد بسیار شایع است.تصور اکثر افراد این است که برای داشتن بدنی سالم حتما باید از مکمل ها استفاده کرد.در صورتی که چنین نیست.مکمل ها در یکی از دو دسته ی مکمل های تغذیه ای و ورزشی قرار می گیرند.منشاء تولید مکمل ها ترکیبات حیوانی، گیاهی و یا سنتتیک و هورمونی است که جنبه دارویی و درمانی دارند.

 ورزشکاران در صورت عدم کفایت برنامه غذایی و در شرایط سلامت کامل می‌توانند با آزمایش‌های پزشکی مکمل‌ مصرف کنند. البته ورزشکاران باید قبل ازآغاز دوره مصرف این مکمل‌ها با متخصص تغذیه و یا پزشک متخصص طب ورزشی مشاوره کنند و راهنمایی بگیرند.

گاهی مصرف مکمل‌های ورزشی به جای افزایش‌کارایی واستقامت در ورزش به سمت ساخت عضله و تغییر شکل بدن و تبدیل آن به کوهی از عضله می‌رود و مورد استفاده نامطلوب وغیراستاندارد برخی از ورزشکاران قرار می‌گیرند. این‌که معیارهای سلامت و تناسب اندام در سیستم ورزش روزانه حتما باید با حضور مکمل‌های غذایی یا هورمونی در ورزش باشد، روشی بسیار غیرعلمی و سود جویانه برای علم ورزش است.

کریمی با اشاره به نظارت بر استاندارد بودن مکمل‌های ورزشی توضیح داد: در مورد نظارت بر تولید و توزیع مکمل‌های ورزشی، سال‌ها بحث و تبادل نظر صورت پذیرفته و اقداماتی انجام شده ولی بدون شک کافی نیست.

وی اظهارکرد: کسانی‌که‌ مکمل ورزشی مصرف می‌کنند باید بدانند مصرف مکمل‌های غیراستاندارد خظرات جدی برای سلامت آنها به همراه دارد به همین دلیل باید از مصرف مکمل‌هایی‌که مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار نگرفته خودداری‌کنند.

متخصص تغذیه ورزشی‌ درپایان با اشاره به این‌که ورزشکاران حرفه‌ای بایداز خوردن خودسرانه مکمل‌های ورزشی خودداری‌کنند، گفت: به دلیل گرفتن تست دوپینگ از ورزشکاران در مسابقات، عواقب هرگونه مصرف بدون نظارت توسط پزشک ومتخصص تغذیه دارای صلاحیت برعهده خود ورزشکار است و در صورت مثبت شدن تست دوپینگ محرومیت های طولانی در پی خواهد داشت.

وی افزود: هنوز آثار بسیاری از مکمل‌ها بر بدن به صورت قطعی و علمی مشخص نشده بنابراین ورزشکاران باید  پس در مصرف آن‌ها احتیاط کنند.

منبع: ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای استفاده از مکمل های ورزشی به این نکات توجه کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..