تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه های عفونت تخمیری و درمان خوراکی آن

کاندیدیازیس، یک عفونت قارچی است که بر دهان، ناخن ها و ناحیه واژن خانم ها اثر می گذارد. عامل آن مخمر کاندیدا، نوعی قارچ است. زمانی که جانوران کوچک و میکروسکپی کاندیدا در واژن رشد می کنند، آن را عفونت تخمیری می نامند. ۲۰ نوع میکروب کاندیدا وجود دارند که موجب عفونت می شوند. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، همانند افراد دیابتی، کسانی که پیوند عضو داشته اند و کودکان،  مستعد آلوده شدن به این نوع از قارچ عفونی هستند.

نشانه ها و علامت های کاندیدیاسیس

نشانه های عفونت کاندیدای پوست، شامل خارش، قرمزی و  تکه تکه شدن پوست با تراوش مایع از ترک ها است. جوش ها و دلمه ها، در امتداد لبه های ترک ها  بیشتر می شوند. این نوع از عفونت نزدیک کشاله ران  و بین انگشتان پا و انگشتان دست و پستان ها رخ می دهد.
از سوی دیگر، نشانه های کاندیدیازیس در ناخن ها بسیار دردناک است، و دور ناخن قرمز می شود. در موارد حاد، ناخن از انگشتان جدا می شود.
برفک های دهانی یا کاندیدیازیس دهان، با نشانه هایی همراه است: تکه های سفید بر روی زبان و اطراف دهان؛ گوشه های دهان ترک می خورند و لیز می شوند، و تکه های سفید رنگی در داخل دهان به وجود می آیند.
علائم عفونت قارچی یا کاندیدیازیس واژن، شامل تکه های پنیری مانند ضخیمی همراه ترشحات واژن هستند، بوی تیز و خارش و یا سوزش در هنگام رابطه جنسی و ادرار کردن از مشخصات آن است.

علت کاندیدیازیس

مخمردر بدن شما به همراه میلیون ها جانور کوچک میکروسکپی، به طور طبیعی وجود دارد. ولی میزان این میکروب ها به وسیله باکتری های مفید، کنترل می شود. به هرحال، زمانی که فلور بدن مختل می شود، می تواند منجر به تکثیر قارچ، همانند کاندیدا و عفونت بشود. معمولاً اگر آنتی بیوتیک زیاد بخورید، شدیدتر می شود. نه تنها مخمر به طور کلی به وسیله آنتی بیوتیک ها، همانند سایر میکروب ها، کشته نمی شود، بلکه داروها باعث می شوند که آنها بیشتر رشد کنند.

درمان طبیعی کاندیدیازیس ماست ساده

مصرف ماست ساده به شما کمک می کند تا با این آتش مبارزه کنید. ماست حاوی میلیون ها باکتری مفید است. به هضم بهتر کمک می کند، استخوان ها را سالم نگه می دارد و از آسیب اکسیده شدن بدن جلوگیری می کند. زیرا حاوی آنتی اکسیدان است. ماست، جانداران کوچک میکروسکپی فلور در بدن را تعدیل می کند، از تکثیر میکروب های مضری همانند کاندیدا جلوگیری می کند.

سیر

سیر حاوی ضد ویروس، ضد قارچ، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدان است. گذاشتن سیر پوست کنده بر روی محل عفونی شده، از گسترش عفونت جلوگیری می کند. بعضی از خانم ها برای مبارزه با عفونت قارچی، حبه سیر را در واژن خود قرار می دهند.

روغن بوته چای

همانند سیر، روغن بوته چای، حاوی ضد باکتری و ضد قارچ قوی است. کافیست روغن بوته چای را ، دو تا سه بار در روز در محل مورد نظر بمالید تا اثرات عفونت، کم کم ناپدید شود. اگر عفونت قارچی دارید، می توانید پنبه ای را به روغن بوته چای آغشته نمایید و در محل مورد نظر واژن قرار دهید.

گردو سیاه

گردو سیاه نیز، حاوی میزان زیادی عوامل ضد قارچ است که به محض مصرف، کاندیدا را از بین می برد. گردو سیاه، برای جلوگیری از عفونت قارچی بسیار مفید است که این درمان، از مدت ها قبل برای مداوای کاندیدا و عفونت های مربوط به آن بکار گرفته می شده است.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه های عفونت تخمیری و درمان خوراکی آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..