تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موز سبز و ۸ فایده مصرف آن

موز یکی از منابع اصلی پتاسیم است که بدن ما را توانمند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین موز حاوی ویتامین ب۶ و ویتامین ث است که سلول ها را حال آورده و به سلامتی ما کمک می کند. ما کم و بیش با این خصوصیات موز آشنا هستیم، اما آیا می دانید که موز کال هم چندین خاصیت مفید برای سلامتی ما دارد؟

۸ فایده موز سبز:

به گزارش نشریه «بولد اسکای»، موز کال دارای نشاسته و آنتی اکسیدانت است که سلامت ما را تقویت می کند. نشاسته مقاوم نوعی از نشاسته است که فیبر غیرمحلول دارد و از دستگاه گوارش عبور کرده و مواد سمی را از بدن دفع می کند.

۱- کاهش وزن

خوردن روزانه موز کال به شخص کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهد، زیرا فیبر آن از بدن سم زدایی می کند و سلول های چرب موجود در دستگاه گوارشی را بیرون می راند.

۲- ضد یبوست

فیبر و نشاسته موجود در موز کال به راحتی از دستگاه گوارش عبور می کند و یکی از راه های رفع یبوست در بدن به حساب می آید.

۳- اشتها را کم می کند

موز خام به شما احساس سیری می دهد، و جلوی اشتهای کاذب شما را می گیرد که می تواند باعث چاقی و دیگر ناراحتی ها شود.

۴- جلوگیری از دیابت

موز سبز ظرفیت جذب قند در بدن را کاهش می دهد، و سطح انسولین را در بدن پایین می آورد و به این ترتیب ضد دیابت است.

۵- سلامت دستگاه گوارش

موز کال روده و دستگاه گوارش را راحت می کند و رشد باکتری های زیستی را تقویت کرده که باعث عایق کاری دیواره روده و جلوگیری از اسیدی شدن آن می شود.

۶- جلوگیری از سرطان روده بزرگ

تحقیقات نشان می دهد که موز کال می تواند جلوی خطر سرطان روده بزرگ را بگیرد، زیرا مسیر روده را پاک نگه داشته و مواد سمی را دفع می کند.

۷- مفید برای استخوان ها

به دلیل داشتن ویتامین ها، منیزیم و کلسیم، موز کال می تواند به استحکام استخوان ها کمک کرده، جلوی درد مفاصل و پوکی استخوان را بگیرد.

۸- کنترل حالت های روحی

دانشمندان می گویند که موز کال حاوی نوعی اسید آمینه به نام تریپتوفان است که مواد شیمیایی مغز را متعادل می کند، و جلوی تغییرات خلق و خو را می گیرد.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موز سبز و ۸ فایده مصرف آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..