تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنفرانس صلح پاریس آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، پیشنهاد برگزاری کنفرانس صلح پاریس در ابتدای سال 2016 میلادی از سوی فرانسه و با هدف برگزاری مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین مطرح و مقرر شد که این کنفرانس با شرکت 70 کشور در ماه دسامبر سال گذشته برگزار شود؛ اما در نهایت زمان برگزاری این کنفرانس بین المللی به نیمه ژانویه 2017 موکول شد.
این کنفرانس در شرایطی در پایتخت فرانسه با هدف تشکیل دو دولت مستقل و پایان نزاع اسرائیل – فلسطین در حال برگزاری است که چشم انداز روشنی از این نشست به نظر نمی رسد.
برخی کارشناسان دلیل این امر را تجربه ناموفق این مذاکرات ارزیابی کرده اند. همانگونه که در خبرها آمده است مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی درفروردین/اردیبهشت 93 (آوریل 2014) به دلیل خلف وعده رژیم صهیونیستی در آزاد کردن زندانیان فلسطینی و ادامه شهرک سازی ها، متوقف شد.
در این میان، مقام های وزارت خارجه فرانسه می گویند که کنفرانس صلح پاریس برای پایان دادن به نزاع رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها برگزار می شود و تلاشی برای بازگشت دوباره طرف های درگیر، به میز مذاکره است.
«رومن نادال» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پیشتر در گفت و گو با شبکه خبری اسکای نیوز در این باره اظهار داشت: کنفرانس پاریس در واقع پیشنهادهایی را پیش روی فلسطینی ها و اسرائیل قرار می دهد تا با اعتماد سازی، بتوانند به میز مذاکرات بازگردند.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با اشاره به این که نباید منتظر ماند تا پس از بحرانی شدن اوضاع در سرزمین های اشغالی به مساله فلسطین پرداخت، افزود: مساله صلح و سازش در خاورمیانه را نباید از یاد برد.
رومان نادال درباره تحریم کنفرانس پاریس از سوی رژیم صهیونیستی نیز گفت: پاریس درصدد است تا اسرائیل را متقاعد کند مذاکرات (با فلسطینی ها) را از سر گیرد، اما در عین حال فرانسه نمی خواهد هیچ یک از طرف های درگیر را به زور به میز مذاکره بکشاند؛ چرا که اساس مذاکره به دو طرف درگیر بستگی دارد.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی از صدور قطعنامه جدید بین المللی علیه این رژیم در کنفرانس پاریس نگران است و از همین رو شرکت در کنفرانس یاد شده را تحریم کرده است.
درحقیقت رژیم صهیونیستی که از تصویب قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت تداوم شهرک سازی بسیار خشمگین است، این بار بیم آن را دارد که در جریان کنفرانس بین المللی صلح پاریس، قطعنامه های جدیدی علیه این رژیم صادر شود.
حدود 70 کشور و سازمان بین المللی در کنفرانس صلح پاریس شرکت می کنند. این در حالی است که این کنفرانس فقط پنج روز پیش از آغاز مراسم رسمی سوگند ریاست جمهوری ترامپ حامی سرسخت رژیم صهیونیستی در آمریکا صورت می گیرد.
طبق گزارش ها، قرار است سه شنبه همین هفته (17 ژانویه)، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث و بررسی در مورد نزاع رژیم صهیونیستی و فلسطین تشکیل جلسه دهد و مهمتر اینکه این نخستین بار پس از تصویب قطعنامه 2334 ضد شهرک سازی رژیم صهیونیستی است که اعضای شورای امنیت بار دیگر گرد هم می آیند.
درقطعنامه 2334 شورای امنیت که در 23 دسامبر با رای 14 کشور و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، از تل آویو خواسته شده است به شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.
اروپام***2090
خبرنگار: سعید زارع کندجانی**انتشار دهنده: فریبا مدنی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنفرانس صلح پاریس آغاز به کار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..