تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف انرژی ایران چند برابر جهان

به گزارش افکارنیوز،

 سید حسین سجادی، با اشاره به بحران انرژی در تابستان سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از خاموشی در فصل تابستان اقدامات متعددی در صنعت برق در نظر گرفته شده و در حال حاضر نیز در حال پیگیری است.

 وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه ادامه داد: ممنوعیت تولید و توزیع لامپ‌های رشته‌ای بالای ۴۰ وات یکی از اقداماتی بوده که طی این مدت به طور جدی از سوی ما و بانک صنعت و معدن مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران، قرار شده تا بانک مذکور تسهیلات لازم را برای تغییر کاربری به تولیدکنندگان لامپ‌های رشته‌ای بدهد و یارانه سود تسهیلات نیز از طرف سازمان بهره‌وری انرژی داده شود.

سجادی با بیان این‌که این اقدام می‌تواند ۲۰۰۰ مگاوات در پیک مصرف تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای اجرایی شدن کامل این طرح تا سال ۱۳۹۶ در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال آینده شاهد نتیجه خوب آن باشیم.

وی با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، بیان کرد: به استناد این قانون طرح‌هایی را تنظیم و برای بررسی به شورای اقتصاد ارسال کرده‌ایم که امید است بعد از تصویب این طرح‌ها بتوان آنها را پیگیری کرد.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران ادامه داد: طرح در حوزه روشنایی معابر و ساختمان‌های اداری جزو مواردی بود که مورد توجه قرار گرفت. همچنین برای تعریف کولرهای گازی جنوب با کولرهایی با راندمان بالا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

سجادی یکی‌دیگر از طرح‌های مورد توجه را طرح بهسازی سیستم‌های متمرکز سرمایش عنوان و اظهار کرد: طرح دیگری را به منظور بررسی به شورای اقتصاد ارسال شده طرحی مربوط به ارتقاء و تعویض تجهیزات کارخانه‌های تولید سیمان به منظور افزایش راندمان بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف انرژی ایران چند برابر جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..