تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنجمین دوره‌ی «طرح ملی دادرس» در مدارس استان برگزار می‌شود

ساعت: 12:25 منتشر شده در مورخ: 1395/10/26 شناسه خبر: 1007050

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

ساعی گفت: جمعیت هلال احمر با همکاری اموزش و پرورش طرح ملی دادرس در قالب اموزش‌های هلال احمر برگزار می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش آناج، خلیل ساعی صبح امروز در پنجمین دوره‌ی طرح ملی دادرس در دبیرستان دخترانه ولیعصر تبریز، اظهار داشت: آذربایجان‌‌شرقی جز مناطق زلزله خیز در کشور می‌‌باشد که تک تک افراد جامعه باید به عنوان یک امدادگر درجامعه آموزش دیده و آماده مواجهه با تمامی بلایای طبیعی و انسان ساخت باشند.

وی با بیان اینکه آموزش دانش آموزان، اصلی ترین نقش در رسیدن به این اهداف هستند، افزود: ضرورت استمرار آموزش طرح دادرس در جامعه از نیاز های اصلی جامعه است.

سعید کنعانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این مراسم اظهار داشت: سایت خادم در استان آذربایجان شرقی با هدف اماده سازی خانواده‌ها در مخاطرات طبیعی راه اندازی شد.

وی در خصوص سه شعار اصلی جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: کرامت انسانی، ترویج صلح و دوستی هر خانواده یک آموزش دیده سه شعار اصلی جمعیت هلال احمر هستند.

گفتنی است؛ در این طرح که زیر نظر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود دانش آموزان توسط یک مربی که از دبیران خودشان انتخاب می‌شود آموزش‌‌هایی از قبیل، پناهگیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی، کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

پس از آموزش این موارد هر مدرسه حداقل یک گروه 14 نفری به منظور مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر معرفی می‌کند و در پایان دانش آموزان مسابقه داده و گروه برتر راهی مسابقات استانی می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنجمین دوره‌ی «طرح ملی دادرس» در مدارس استان برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..