تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهدی هاشمی کِی به زندان باز می‌گردد؟

ساعت: 12:25 منتشر شده در مورخ: 1395/10/26 شناسه خبر: 1007068

با انقضاء مهلت قانونی مرخصی هاشمی، مردم درپی مشاهده خبر «مهدی به زندان بازگشت» هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، مهدی هاشمی را می‌شناسید، همان آقازاده‌ایست که به جرم اختلاس و ارتشاء با رأی دادگاه در هجدهم مردادماه ۹۴ با بدرقه‌ی خانواده‌اش راهی زندان وین شد تا 100 سال از عمر خود را در حبس سپری نماید.

این شخصیت تقریباً جنجالی سال‌های اخیر، 19 دی ماه سال جاری درپی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاه‌پوش شد و همان روز با عنایت مقامات قضایی از حبس رهایی یافت تا خود را به پیکر پدر برساند اما اکنون پس از گذشت چند روز همچنان در مرخصی به سر می‌برد و همین امر موجب شده تا در پندار عده‌ای ابهاماتی ایجاد گردد و سوالِ «مهدی کِی به زندان باز می‌گردد» اذهان عموم را به خود مشغول کند.

طبق قسمت دوم ماده 520 قانون آیین دادرسی کیفری در موارد فوت بستگان نسبی، زندانی می‌تواند به تشخیص دادستان حداکثر تا 5 روز از مرخصی استفاده نماید و با استناد به این ماده لازم‌الاجرا می‌توان گفت مهدی هاشمی روز جمعه باید به زندان باز می‌گشت.

چنانچه بخواهیم خوش‌بینانه به موضوع بنگریم و در فرضِ ارفاق، سه روز مرخصی دیگر تحت عنوان حقِ مرخصی ماهانه به ایام آزادی مهدی هاشمی اضافه کنیم، او باید فردا راهیِ زندان شود تا اصل نوزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان برابری افراد از حقوق مساوی خدشه‌دار نگردد.

آن‌هایی که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند و هنگامِ فوت والدین خود تنها 5 روز از مرخصی منتفع شده‌اند نیز همچون مهدی هاشمی از وداع با پدرشان دردمند گشته‌اند لکن از آنجایی که عمل به قانون ضرورت دارد، در موعد مقرر به زندان برگردانده شده‌اند تا مدت باقی مانده‌ی حبس‌شان را سپری کنند.

علی‌رغم تمام حاشیه‌سازی‌ها مهدی هاشمی نیز از این قاعده مستثنی نیست و همانگونه که فیلم آن در فضای مجازی منتشر گردید، مهدی عکس یادگاری خود را از زاویه‌های مختلف انداخت و در آن بحبوحه درصدد مظلوم‌نمایی برآمد. حالا دیگر وقتِ آن است که دستگاه قضایی در مقام اجرای قانون مصوب مجلس، هاشمی را به آنجایی که باید باشد برگرداند تا مبادا، خوشی زیرِ دل او نزند!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهدی هاشمی کِی به زندان باز می‌گردد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..