تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازنگری 600 برنامه درسی تا سال 94 به وسیله وزارت علوم/ حذف پایان‌نامه‌ها تصویب دفتر شورای مشترک برنامه‌ریزی وزارت علوم است

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: حذف پایان نامه در مقطع کارشناسی منوط به تصویب دفتر گسترش برنامه‌ریزی وزارت علوم است و این وزارتخانه در سال94، 600 برنامه درسی را مورد ارزیابی و بازنگری قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در حاشیه مراسم کنفرانس مشترک همکاری علمی بین‌المللی میان ایران و اتریش در زمینه آموزش عالی در جمع خبرنگاران با اشاره به سند علمی فناوری 2030 اظهار داشت: آنچه از این سند رونمایی شده تنها پیش نویس آن بوده که وزارتخانه‌های مختلف و سازمان‌های ذیربط هر یک اظهارنظری درباره آن کرده‌اند ولی تا به امروز وزیر علوم آن را امضا نکرده و بیشتر برای مطرح کردن و نهایی شدن صحبت هایی مطرح شده است.

وی بیان کرد: در بحث سند گام‌های خوبی را برداشته ایم که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک مرکز بالادستی می‌تواند نظر خود را مطرح و در اصلاح و تکمیل آن گام بردارد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: محافل مختلف آموزشی و دانشگاه‌های ذیربط برای نهایی کردن و اصلاح سند 2030 اظهارات خوبی تا به امروز ارائه داده‌اند.

وی با بیان اینکه بازنگری دروس دانشگاهی یکی از اقدامات خوب وزارت علوم است، افزود: 2 و 200 برنامه درسی در رشته و مقاطع مختلف تا سال 94 بررسی شده و در این فرصت تعداد 600 مورد از آنها مورد بازنگری قرار گرفته و این برنامه ها بیشتر قدیمی بوده و قدمتی بین 10 تا 30 سال را داشته‌اند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: در مرحله بعد در سال 95 سرعت بازنگری این دروس افزایش پیدا کرد و برنامه درسی که بیش از پنج سال قدمت داشته باشند مورد بازنگری قرار می‌گیرند و در این زمینه 70 کارگروه مختلف در میان اساتید تشکیل و کار بررسی و بازنگری دروس را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: وزارت علوم از ایجاد رشته‌های پرتقاضا و بین رشته‌ای استقبال می‌کند و مراکز آموزشی می‌توانند نیازهای آموزشی و برنامه‌های خود را مطرح کنند و وزارت علوم در این زمینه حمایت ‌همه جانبه از این دانشگاه‌ها انجام می‌دهد.

شریعتی نیاسر تأکید کرد: در بررسی آیین‌نامه‌های مختلف درسی و ایجاد رشته‌های پرتقاضا وزارت علوم به دانشگاه‌های سطح یک و دو اختیار داده که با توجه به توانایی‌های خود برنامه‌ریزی‌های مفیدی در این زمینه انجام دهند و گزارشات توجیهی خود را به وزارت علوم ارسال نمایند.

وی در خصوص حجم پایان‌نامه‌ها در مقاطع کارشناسی اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد بالادستی می‌تواند کارهای ارجاعی را به تصویب برساند اما مسئله حجم پایان‌نامه‌ها در مقاطع کارشناسی یا حتی ارشد صرفا یک اظهارنظر است که در مورد اجرای آن فقط شورای گسترش برنامه‌ریزی وزارت علوم حق ورود به این مسئله را دارد و دانشگاه‌های کشور تنها اجازه دارند که آیین‌نامه‌های وزارت علوم را اجرا کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: تخلفات علمی در هر جامعه‌ای ممکن است صورت بگیرد اما این مسئله نباید عاملی شود تا برنامه‌ریزی‌های آموزشی ما تغییر کند و ما باید بخش نظارتی را تقویت کنیم تا این موارد پیش نیاید.

وی متذکر شد: هم اکنون با تغییر آیین‌نامه‌ای در برخی از دوره‌های مجازی پایان‌نامه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد حذف شده است ولی برای سایر رشته‌ها این نظر فقط در حد یک حرف بوده و قابل تأمل است.

شریعتی نیاسر گفت: همکاری‌های بین‌المللی مشروط به حفظ آرمان‌های نظام و حیثیت کشور است و وزارت علوم از تعامل با همه کشورها استقبال می‌کند.

وی اظهار داشت: کشورهای استراتژیک که از نظر سطح علمی از کیفیت خوبی برخوردارند اگر از نظر سیاسی ما مشکل جدی با آنها نداشته باشیم این تعاملات را افزایش می‌دهیم و در همین زمینه همکاری‌های خوبی با  کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ژاپن و کره جنوبی هستیم.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: وزارت علوم از همکاری دانشگاه‌های ایران با مراکز آموزشی بین‌المللی در حوزه‌های بین رشته‌ای چون آلودگی هوا، محیط زیست و آب استقبال می‌کند.

وی افزود: مذاکرات برای رشته‌های غیرمجاز در دانشگاه آزاد در حال پیگیری است و وزارت علوم کمک حال دانشجویان است و سعی در ارائه راهکار مناسبی در این زمینه بوده تا این کاروان آموزش عالی با استحکام بیشتری به پیشرفت خود دست یابد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازنگری 600 برنامه درسی تا سال 94 به وسیله وزارت علوم/ حذف پایان‌نامه‌ها تصویب دفتر شورای مشترک برنامه‌ریزی وزارت علوم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..