تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دومین شب جشنواره موسیقی چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته سه گروه ارکستر، دو خواننده پاپ و گروه‌های تلفیقی و نواحی به روی صحنه رفتند. در بخش پاپ، فریدون آسرایی و فرزاد فرزین دو هنرمندی بودند که در دومین شب جشنواره موسیقی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه رفتند.

فریدون آسرایی در این کنسرت گفت: یکی از آرزوهایم این است که جشنواره موسیقی در تمامی شهرهای ایران، اجرا شود. به شخصه دوست دارم در شهر کرج برنامه داشته باشم، ولی امکان آن وجود ندارد. «غریبه»، عشق یعنی»، «غریبه»، قطعه بی‌کلام، «یاد تو می‌افتم»، «مستی»، «ببخشید»، «مجنون توام»، «سلام»، «نگاهت»، «دوستت دارم»، «پشیمونی»، «فراموش کن»، «ای کاش»، «هنوز همونیم»، «چشمات مال منه» و«گل هیاهو» قطعه های اجرایی فریدون آسرایی بودند.

فرزاد فرزین خبر از انتشار آلبوم جدیدش با عنوان «شانزلیزه» در سال آینده داد.  « ماه عسل»، «بچه»، « نگرانتم» و «ای وای دلم» از قطعه‌های پرطرفداری بود که فرزاد فرزین در این شب به روی صحنه برد.

برج آزادی میزبان گروه قشقایی بود و ابراهیم کهن‌ دلپور خواننده این گروه اجرای خود را با ترکیب‌بندی کمانچه، تار، عود، سه‌تار، تمبک و نقاره قشقایی به روی صحنه برد. لالایی های قشقایی از بخش های پرطرفدار این کنسرت بود.

همچنین «دیلمون» با نواختن موسیقی کوهستان، در همین مکان کار خود را آغاز کرد و اجراهای خود را با آثار ماندگار گیلان ادامه داد. «دیلمون دادو»، «گوسند دوخان»، «قربتی»، « دیلمون رجای»، «درازتومونه جون»، «امیری»، «له له»، «اهه بگو» و «رعنا» قطعاتی بودند که این گروه اجرا کردند. قطعه « کونوس کله» از فریدون پور رضا نیز حسن ختام برنامه دیلمون بود.

میلاد درخشانی مهمان دیگر برج آزادی در شب گذشته بود. او در شب تولد 32 سالگی خود، با اجرای کنسرت «اشارات نظر» به روی صحنه رفت. موسیقی او با سولو و گیتارالکتریک و سنتور، تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی داشت. در کنسرت میلاد درخشانی، سیروان خسروی هم حضور داشت. این خواننده 13 قطعه با کلام و 3 قطعه بی کلام را روی صحنه برد. «ببند چشمت را» و « دیوار» قطعاتی بودند که درخشانی برای اولین بار در این کنسرت اجرا کرد.

در سانس اول شنبه شب تالار وحدت ارکستر سمفونیک اجرا شد.  ارکستر مایستر این اجرا مازیار ظهیرالدینی بود. متاسفانه به علت قرار نگرفتن بروشور در اختیار مخاطبان، حضار از برنامه و قطعات بی اطلاع بودند. «پوئم سمفونی آزادگان»، اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر بود،  آثار چایکوفسکی، گابریل فوره، کامیل سن سان، مودست موسورسکی از دیگر اجراهای این ارکستر بودند. 

تالار وحدت همچنین در این شب شاهد هنرنمایی گروه رستاک به سرپرستی «سیامک سپهری» بود. در این اجرا محسن شریفیان گروه رستاک را همراهی می کرد. این گروه موسیقی نواحی مختلف ایران را به روی صحنه بردند.

گروه کر ارکسترسمفونیک تهران در تالار رودکی قطعاتی از آثار موتزارت، جورج گرشوین، فالوو اجرا کردند. همچنین قطعه ایران ساخته لوریس چکناوریان و آزادی ساخته گلنوش خالقی و گلچینی از آهنگ های فولکلور ایران توسط این گروه اجرا شد. فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی، علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی و لوریس چکناوریان از حاضران این ارکستر بودند.

همچنین در دومین سانس از شنبه شب تالار رودکی، ارکستر خانه هنرمندان به سرپرستی محمد سریر روی صحنه رفت. این گروه اجرای خود را با قطعه چراغ خانه آغاز کرد. علی تفرشی به عنوان خواننده این ارکستر را همراهی کرد.
 
همچنین روز گذشته، خبر رسید که کنسرت «دولتمند خالف» موسیقی دان و خواننده تاجیک  که قرار بود روز چهارشنبه 29 دی ماه در تالار وحدت برگزار شود؛ لغو شد. عارضه قلبی و مغزی این هنرمند و بستری شدن وی در بیمارستان، دلیل لغو کنسرت او اعلام شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دومین شب جشنواره موسیقی چگونه گذشت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..