تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدار پوتین و ترامپ در ایسلند تکذیب شد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، شان اسپایسر، از دستیاران ارشد رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، در واکنش به گزارشی در مورد «برنامه دیدار پیش‌روی» چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری روسیه در ایسلند، آن را «صد در صد جعلی» توصیف کرده‌است.

 

به گزارش وب سایت رادیو فردا، روزنامه بریتانیایی «ساندی‌تایمز»، به تازگی در گزارشی به نقل از مقام‌های بریتانیایی، گفته بود دونالد ترامپ، پس از آغاز به کار به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قصد دارد در نخستین سفر خارجی‌اش، در نشستی در ایسلند، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کند.

 

شان اسپایسر، که قرار است در دولت آقای ترامپ نقش سخنگوی کاخ سفید را ایفا کند، در واکنش به این گزارش در توئیتر خود گفته «درست نیست. این گزارش صد در صد جعلی‌ست».

 

وزیر خارجه ایسلند، در پاسخ به پرسش یک وب‌سایت خبری در مورد گزارش «ساندی‌تایمز» گفته دولت متبوعش از چنین برنامه احتمالی باخبر نیست، اما ابراز تمایل کرده بود که نقشی در کاهشِ تنش‌ها میان واشینگتن و مسکو ایفا کند.

 

به گفته گودلاگور تور «اگر مقام‌های رسمی در واشینگتن درخواست رسمی به دولت ایسلند برای چنین نشستی ارائه کنند، ما به آن با دیده مثبت می‌نگریم و تلاش برای بهبود روابط آمریکا و روسیه را در میان اقدامات خود قرار می‌دهیم».

 

رادیو فردا می افزاید: از نظر تاریخی دیدار رهبران آمریکایی و روس در ایسلند سابقه دارد و در اکتبر ۱۹۸۶، رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری آمریکا و میخائیل گورباچف، دبیر کل حزب کمونیست شوروی، در این کشور دیدار کرده بودند. البته گفت‌وگوهای آن‌ها در آن مقطع نتیجه‌ای نداشت، اما ثمره تلاش‌ها، یک سال بعد به امضای «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» انجامید که سندی کم‌سابقه به‌شمار می‌رود.

 

با این حال خبر «ساندی‌تایمز» با بیش از یک تکذیبیه روبه‌رو شده است. علاوه بر تکذیب این مطلب از سوی اسپایسر، یک دستیار ترامپ نیز به خبرگزاری رویترز گفته این گزارش «خیال‌بافی» است.

 

دونالد ترامپ در ۲۰ ژانویه رسما به‌عنوان ۴۵مین رئیس‌جمهوری ایالات متحده سوگند می‌خورد.

 

202




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدار پوتین و ترامپ در ایسلند تکذیب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..