تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تئاتر«هشت» بیانگر دل‌مشغولی‌های دلیر مردان خط اول جنگ است/ ذهن بیکار کارگاه شیطان است

قطب‌الدین صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نمایش«هشت» شرح، دل‌مشغولی مردانی است که در خط اول جنگ ایثار و فداکاری کرده‌اند.

تئاتر«هشت» بیانگر دل‌مشغولی‌های دلیر مردان خط اول جنگ است/ذهن بیکار کارگاه شیطان استقطب‌الدین صادقی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تماشای نمایش «هشت» در تماشاخانه ماه حوزه هنری به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی پیرامون این اثر نمایشی گفت: «هشت» از جمله نمایش‌هایی است در چارچوب باورها و اعتقادات نوشته و کارگردانی شده و همچنین این نمایش شرح دل‌مشغولی‌های مردانی است که در خط اول جنگ بوده اند و ایثارهای بسیار کرده‌اند.

وی در ادامه این اثر را سرشار از بیم و امیدهای انسان‌هایی دانست که در زمان جنگ تحمیلی رنج‌ها بردند و افزود: مسئلۀ اصلی جنگ در این نمایش با مشکلات زندگی عامه مردم عجین شده است و در این مقاومت هشت ساله، پرداختن به زندگی زوجی که صاحب فرزند نمی‌شوند، بسیار جذاب و در خور توجه است.

صادقی ضمن اذعان به این امر که تلاش نویسنده برای به تصویر کشیدن ایثارهای ارزشمند مردم فقیر و تهیدست غرب کشور بسیار ستودنی و درخور توجه است، ادامه داد: آمیختگی روایت غم‌انگیز بچه‌دار نشدن زوج جوان در این اثر نمایشی به عنوان یک مقدمه چینی عاطفی، می‌تواند میزان تاثیرگذاری این نوع ایثارها را در نزد تماشاچی دو چندان کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «معمای شاه»، متن «هشت» را متنی سرشار از فضای بیم و امید، رنج فضای ایثار و خواستن ها برشمرده و اظهار داشت: این اثر هنری گوشه ای از مصائبی است که در سال های دراز جنگ تحمیلی مردم ایران اسلامی را فرا گرفت.

وی در ادامه ساختار متن نمایشنامه «هشت» را دارای چارچوبی دانسته که در آن به دغدغه های پدران و مادرانی که فرزندان آنان در جنگ حضور پیدا می کنند، پرداخته شده و تصریح کرد: به تصویر کشیدن رنج های پدران و مادران رزمندگان جنگ تحمیلی تأیید ارزش های دینی و ملی ماست.

بازیگر مجموعۀ تلویزیونی «کیف انگلیسی» با بیان تحسین فعالیت‌های بسیار خوب گروه تئاتر «زاگرس»، با اذعان به این امر که این گروه توانسته است در یک سالن کوچک با حداقل امکانات، آن رنج ها، بیم ها و امیدهای دوران دفاع مقدس را بسیار بزرگ و تأثیرگذار در معرض دید مخاطب قرار دهد، تأکید کرد: موسیقی تأثیرگذار اثر، آمیخته با دکور آهنگین آن توانست حال و هوای زمان جنگ را برای مخاطب زنده کند.

صادقی گفت: بازی بازیگران این گروه را بارها شاهد بوده ام و امروز خوشحالم از این که این بازیگران بیکار نیستند و در حال تولید یک اثر نمایشی فاخر هستند.

وی ضمن تأکید بر این امر که ذهن بیکار کارگاه شیطان است و بر همین اساس هنرمندان نباید بیکار بمانند؛ چرا که هیچ گاه انرژی و عمر یک هنرمند، بیهوده از دست او خارج نخواهد شد، ادامه داد: هنر تنها محل درآمد یک هنرمند است و هنرمندان هیچگاه نباید از هنر خود مأیوس شوند و آن را ممر درآمد خود قرار دهند و در مقابل نیز باید احترام متقابل میان هنرمندان و مردم حفظ شوند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: احترام گذاشتن به هنرمند شرایط کار و تولید خلاقیت را برای او فراهم خواهد آورد و در این راستا، ارگان‌های فرهنگی و هنری این سرزمین نیز موظف هستند زمینه را برای بروز خلاقیت ها فراهم کنند، چرا که این امر نه یک لطف، بلکه وظیفۀ ذاتی آنان است.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تئاتر«هشت» بیانگر دل‌مشغولی‌های دلیر مردان خط اول جنگ است/ ذهن بیکار کارگاه شیطان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..