تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هوس خوردن چیزی و کمبود یک ماده مغزی در بدن

به عقیده برخی زمانی که کسی هوس خوردن چیزی را می‌کند، به معنی کمبود یک ماده مغذی در بدن آن فرد است. با این حال، مدارک علمی محکمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. همچنین اگر قرار بود مواد غذایی مورد نیاز بدن را هوس کنید، سیب یا کلم برگ هوس می‌کردید، نه بستنی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده را! با این حال، افراد معمولا مواد غذایی را هوس می کنند که سرشار از چربی، کربوهیدرات و شکر هستند.

در ادامه به ۵ ماده غذایی اشاره می‌کنیم که اگر خوردن آن‌ها را هوس می‌کنید، نشان‌دهنده بیماری است. آب

تشنگی شدید یکی از علائم اولیه دیابت است، اما این تشنگی از نوعی نیست که بعد از ورزش به سراغ تان می‌ آید. این تشنگی عمیق است و معمولا به همراه نیاز مکرر به تخلیه ادرار مشاهده می‌شود.

نمک

در واقع به دلیل نیاز به نمک، آن را هوس نمی‌کنیم. بسیاری از افراد حتی بیشتر از نیاز روزانه خود، نمک مصرف می‌کنند. هوس شدید نمک به بیماری ادیسون اشاره دارد. در این بیماری، غدد فوق ‌کلیوی به اندازه کافی هورمون تولید نمی‌کنند. این هورمون‌ ها ضروری هستند، زیرا کورتیزول به بدن برای مقابله با استرس کمک می‌کند و آلدوسترون به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

یخ

هوس چیزهایی که ارزش غذایی ندارند، مانند یخ، کاغذ، خاک رس و گِل، پدیده‌ ای به نام پیکا است. اگرچه هنوز دانشمندان علت این نوع هوس ‌ها را نمی‌دانند، اما برخی تحقیقات تمایل به خوردن این چیزها را با کمبود آهن ارتباط داده ‌اند.

شکلات

دلایلی زیادی برای هوس شکلات وجود دارد، اما یکی از این دلایل کمبود منیزیم است. این ماده معدنی مسئول تمام بافت ‌ها و عملکردهای فیزیکی بدن است. همچنین اگر هوس شکلات می‌کنید، ممکن است دچار کمبود ویتامین ‌های B باشید، زیرا شکلات باعث بهبود روحیه و تقویت سریع مغز می‌شود. این ویتامین ‌ها نقش مهمی در تمام فرآیندهای سلولی بدن ایفا می‌کنند، مانند تولید انرژی.

مواد غذایی سرخ ‌کردنی

اگر هوس مواد غذایی چرب را می‌کنید، احتمالا بدن تان دچار کمبود امگا ۳ است و مواد غذایی سرخ‌ کردنی این چربی را به خوبی تأمین می‌کنند. می‌توانید جایگزین ‌های سالم‌ تری برای مواد غذایی سرخ کردنی استفاده کنید، مانند ماهی سالمون، آووکادو، مغز میوه ‌ها و روغن زیتون. در نهایت نتیجه می‌گیریم اگر به شدت چیزی را هوس می کنید، با پزشک خود در میان بگذارید.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هوس خوردن چیزی و کمبود یک ماده مغزی در بدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..