تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماز استغاثه به حضرت صاحب الزمان

نماز استغاثه به حضرت صاحب الزمان

 

به گزارش ایران ناز در احادیث و روایات اسلامی برای کمک خواستن از حضرت صاحب الامر امام مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) نمازی ذکر شده است که خواندن آن باعث برآوردن حاجات و رفع گرفتاری میشود . براي برآورده شدن حاجات نماز استغاثه به ولي عصر (ارواحنا فداه) را بخوانيد. سيّد علي خان (ره)در «الکلم الطّيب»مي گويد :اين ،استغاثه به امام زمان (ع)،هرجا باشي دو رکعت نماز با حمد و سوره به جاي آور ،آنگاه رو به قبله زير آسمان بايست و بگو:«سلام الله الکامل التّامّ الشّامل العامّ ،وصلواته الدّائمة و برکاته القائمة التّامّه ،عل حجّة الله و وليّه في أرضه و بلاده، و خليفته علي خلقه و عباده ،

 

و سلالةالنّبوّة ،و بقيّة العترة و الصّفوة ،صاحب الزّمان ،و مظهر الايمان ،و ملقّن أحکام القرآن ،و مطهّر الأرض و ناشر العدل في الطّول

 

و العرض ،والحجّة القائم المهديّ ،الإمام المنتظر المرضيّ ،و ابن الأئمة الطّاهرين ،

 

الوصيّ بن الأوصياء المرضيّين ،الهادي المعصوم بن الائمة الهداة المعصومين.

 

السّلام عليک يا معزّ المؤمين المستضعفين ،السّلام عليک يا مذلّ الکافرين المتکبّرين الظالمين .

 

السّلام عليک يا مذل ّ الکافرين المتکبّرين الظالمين . السّلام عليک يا مولاي يا صاحب الزّمان ،

 

السّلام عليک يابن رسول الله، السّلام عليک يابن أمير المؤمنين ،السّلام عليک يابن فاطمة الزّهرا ء سيّدة نساءالعالمين.السلام عليک يابن الأئمة الحجج المعصومين و الإمام علي الخلق أجمعين ،السّلام عليک يا مولاي سلام مخلص لک في الولاية.

 

أشهد أنّک الإمام المهديّ قولا و فعلاً ،وأنت الّذي تملأ الأرض قسطا و عدلا ،بعد ما ملئت جوراً و ظلماً فعجّل الله فرجک ،وسهّل مخرجک ،وقرّب زمانک ،و کثّر أنصارک و أعوانک ،وأنجز لک ما وعدک ،فهو أصدق القائلين «و نرد أن نمنّ علي الذين استضعفوا في الأرض و نجعلهم أئمة و نجعلهم الوارثين».يا مولاي يا صاحب الزّمان ،يابن رسول الله ،حاجتي کذا و کذا .

 

فاشفع لي في نجاحها ،فقد توجّهت إليک بحاجتي ،لعلمي أنّ لک عند الله شفاعة مقبولة

 

و مقاما محمودا ،فبحقّ من اختصّکم بأمره ،و ارتضاکم لسرّه ،و باشّأن الّذي لکم عند الله بينکم و بينه ،

 

سل الله تعالي في نجح طلبتي ،و إجابة دعوت ،وکشف کربتي ؛

 

سلام کامل ،تمام ،شامل و عامّ خداوند و درودهاي هميشگي و برکات پاينده و کامل خدا ،بر حجّت خدا و وليّ او بر روي زمين و شهرهاي او و جانيشين او بر آفريدگان او و بندگانش و برنسل پاک نبوّت و باقي مانده عترت و برگزيدگان ، حضرت صاحب الزّمان و آشکار کننده ايمان و آموزنده و تعليم گر احکام قرآن و پاک کننده زمين و نشر دهنده عدل
در طول و عرض(جهان )و حجّت قائم مهدي ،امام منتظر پسنديده و فرزند پيشوايان پاک، وصي که فرزند اوصياي پسنديده است .راهنماي معصومي که فرزند امامان هدايت گر معصوم است.

 

سلام بر تو اي عزّت بخش مؤمناني که آنها را ضعيف شمرده و به ناتواني واداشته اند ،

 

سلا م بر تو اي خوارکننده کافران متکبّر ستمگر ؛سلم بر تو اي مولاي من ،اي صاحب الزّمان ؛

 

سلام بر تو اي فرزند رسول خدا؛سلام بر تواي فزرند امير مؤمنان ؛

 

سلام بر تو اي فرزند فاطمه زهرا سرور زنان جهانيان.

 

سلام بر تو اي فرزند امامان که حجّت هاي معصوم بودند و اي رهبر و پيشواي تمام خلايق؛سلام بر تو اي مولاي من ؛سلام (کسي که در ولايت براي تو اخلاص دارد (تنها ولايت و محبّت تو را دارد).شهادت مي دهم که همانا تو پيشواي هدايت شده و هدايت گري از جهت گفتار و کردار و تو همان کسي هستي که زمين را از عدل و داد پر خواهي کرد بعد از آنکه از جور و ستم پرشده باشد ؛ پس خدا در ظهورت تعجيل کند و خروجت را آسان و زمان ظهورت را نزديک نمايد و ياران و ياوران تو را زياد گرداند و به آنچه به تو وعده داده است و فا کند،که او راستگوترين سخنگويان است

 

(آنجا که مي فرمايد:)«مي خواهيم بر اهل ايماني که در زمين ضعيف شمرده شده اند منّت گذاشته ،ايشان را پيشوايان خلق و وارثان زمين قرار دهيم».

 

اي مولاي من اي صاحب الزّمان ،اي فرزند رسول خدا ؛حاجتم چنين و چنان است [و به جاي «کذاوکذا»حاجت خود را ذکر نمايد ]،تو در مورد برآورده شدن آن براي من (در پيشگاه خدا)شفاعت کن ،که من به شما براي رفع حاجتم روي آورده ام ؛چون مي دانم که شما را به امر خودش اختصاص داد و براي اسرار خود برگزيد و به آن شأن و مقامي که نزد خدا براي شما است و ارتباطي که ميان شما و اوست از خدا بخواهيد که خواسته هايم را برآورده ساخته ،دعايم را مستجاب گرداند و اندوهم را برطرف سازد».و هرچه دوست داري ،دعا کن و بخواه که ان شاءالله بر آورده مي شود.

 

علامه شيخ محمود عراقي در کتاب «دارالسّلام »- که در آن جريان کساني که به ملاقات و عرض سلام خدمت امام زمان (ع)تشرّف يافته اند ،ذکر شده است ،مي نويسد :اين عمل را خودم تجربه کرده و آثار عجيبي از آن مشاهده نموده ام ،

 

بعضي از علما از ياد دادن آن به نااهلان خودداري مي کردند و از کارهايي بود که در گرفتاري هاي بزرگ آن را تجربه کرده بودند.

 

ايشان در «دار السّلام »مي فرمايد :به نظرمي رسد سوره «فتح»و «نصر»براي بعد از سور ه «حمد»تعيين شده
و فاضل معاصر آن را معيّن فرموده است و بعيد نيست که انجام اين عمل در نيمه شب معيّن شده باشد ؛چون راوي در آن وقت مأمور به انجام شده بود و اطلاقي در کلام نيست تا غير آن وقت را هم شامل شود ،لذا قدر متيقّن و آن وقت حتمي و يقيني همان نيمه شب است.

 

فاضل معاصر از قول کفعمي قبل از نماز و زيارت علاوه بر تعيين اين دو سوره ،غسل را نيز افزوده است ، هر چند در کتاب «مصباح الزائر»سوره معيّن نشده است . بنابراين آنچه از فرمايشات اين بزرگواران ظاهر مي شود اين است که تعيين سوره ها و تعيين وقت گرچه اقوي نيست ولي به احتياط نزديک تر مي باشد و انجام دادن غسل شرط نشده گر چه آن هم مطابق با احتياط است.

 

مطالب مرتبط:

 

بهترین زمانهای استجابت دعا

 

نمازی که مانع عذاب خدا می شود

 

دعای حامله شدن و صاحب فرزند شدن +ترجمه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماز استغاثه به حضرت صاحب الزمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..