تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیده بان حقوق بشر نسبت به عواقب اعدام شهروندان بحرینی هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، دیده بان حقوق بشر اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در حق شهروندان بحرینی را محکوم کرد.

در همین راستا، دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای تاکید کرد: اعدام شهروندان بحرینی پیامدهای سیاسی و امنیتی فاجعه باری در پی دارد.

سازمان دیده بان حقوق بشر در روزهای اخیر نیز در گزارشی از افزایش خفقان در بحرین و ادامه اقدامات آل خلیفه ضد فعالان و شخصیت های دینی انتقاد کرده بود.

روز گذشته هم 8 موسسه حقوق بشر بحرینی از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درخواست کردند که در پرونده سه شهروند این کشور که به اعدام محکوم شده اند، فورا مداخله کند.

پیش از این معارضان بحرینی مستقر در خارج از کشور در بیانیه‌ای تاکید کرده بودند که از تمامی ملتمان درخواست می کنیم که خشم طوفانگر خود را با حضور در خیابان ها، میادین و مراکز تجمع عمومی به نمایش گذارند.

همچنین علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای تصریح کرده بودند: ای ملت شریف بحرین برای حفظ جان های جوانان بی گناه محکوم به اعدام در این محاکمه باطل در تمامی مناطق بحرین دعوت به خشم عمومی را لبیک گویید.

مردم و شهروندان بحرینی در لبیک به خواسته علمای این کشور مبنی بر اعتراض به احکام اعدام سه جوان بحرینی توسط مقامات آل خلیفه، در مناطق مختلف این کشور راهپیمایی کردند.

خانواده های سه شهروند بحرینی محکوم به اعدام با نام های سامی مشیمع، علی السنکیس و عباس السمیع روز شنبه طی تماسی ناگهانی برای حضور در زندان «جو» به منظور ملاقات با فرزندان خود فراخوانده شدند.

خانواده این شهروندان بحرینی و نیز فعالان این کشور نگران هستند که مقامات آل خلیفه اقدامات برای اجرای حکم اعدام آنها را آغاز کرده باشند به ویژه اینکه ملاقات مذکور در دستور کار و طبق برنامه نبوده است.

لازم به ذکر است که دیوان تجدیدنظر رژیم آل خلیفه روز نهم ژانویه جاری حکم اعدام سه انقلابی بحرینی را به اتهام واهی دست داشتن در حادثه بمب گذاری تایید کرد.

رژیم آل خلیفه مدعی است که این افراد در حادثه بمب گذاری روستایی نزدیک منامه در سال 2014 دست داشته‌اند. ادعا شده که در این بمب گذاری شماری از نیروهای پلیس رژیم آل خلیفه از جمله یک افسر اماراتی کشته شده‌اند.

افسر اماراتی بخشی از نیروهایی بوده که تحت امر مزدوران عربستان برای سرکوب انقلابیون بحرینی در مارس 2011 به این کشور اعزام شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیده بان حقوق بشر نسبت به عواقب اعدام شهروندان بحرینی هشدار داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..