تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بین 10 تا 15 درصد افراد جامعه بیمار کلیوی هستند/ افزایش متقاضیان دیالیز و پیوند کلیه

عضو هیات مدیره انجمن نفرولوژی گفت: از هر 10 نفر یک تا 2 نفر به بیماری های کلیوی مبتلا هستند که باید تحت نظر مداوم پزشک باشند تا باری را بر دوش دیالیز و پیوند کلیه کشور تحمیل نکنند.

وی بیان کرد: شناخت، بررسی و دانش ما از بیماری های کلیوی افزایش داشته و میزان بیماریابی در این زمینه راحت تر شده است و همچنین تغییر فرهنگ، سیستم زندگی و تغذیه رو به صنعتی شدن است و افزایش استرس، چاقی، قند خون و درنتیجه دیابت از جمله علل اصلی افزایش بیماری های کلیوی در کشور است. 

عضو هیات مدیره انجمن نفرولوژی تصریح کرد: نوع بیماری بر اساس جنسیت افراد فرق می کند، بیماری سنگ کلیه بیشتر در آقایان شایع بوده و عفونت مجاری ادراری در خانم ها بیشتر مشاهده می شود. 

ارگانی اضافه کرد: قند خون با افزایش سن بیشتر می شود و در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با افزایش سن احتمال بیماری های کلیوی و عوارض ناشی از آن بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: در گذشته بیماران کلیوی در رده سنی بین 40 تا 50 سال را برای دیالیز بیشتر مشاهده می کریدم اما در حال حاضر با افزایش طول عمر افراد این آمار در بخش دیالیز به میانگین سنی 60 تا 70 سال رسیده است.

عضو هیئت مدیره انجمن نفرولوژی عنوان کرد: حداقل بین 10 تا 15 درصد افراد جامعه به بیماری های کلیوی مبتلا بوده و از هر 10 نفر یک تا 2 نفر به بیماری های کلیوی مبتلا هستند که باید تحت نظر مداوم پزشک باشند تا باری را بر دوش دیالیز و پیوند کلیه کشور تحمیل نکنند. 

ارگانی یادآور شد: متاسفانه با افزایش میزان بیماران نارسایی کلیه تعداد متقاضیان پیوند و دیالیز رو به فزونی است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بین 10 تا 15 درصد افراد جامعه بیمار کلیوی هستند/ افزایش متقاضیان دیالیز و پیوند کلیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..