تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیامدهای آسیب به لیگامان انگشت شست پا

علائم بالینی در ناپایداری و درد انگشت شصت بدنبال زمین خوردن (GAMEKEEPER’S THUMB OR SKIER’S THUMB ) چیست و این عارضه چگونه تشخیص داده میشود ؟

در این عارضه درد شدیدی در ناحیه شصت احساس میگردد . تورم و کبودی نیز ممکن است عارضه را همراهی نماید . فرد ممکن است در انگشت احساس ضعف و ناپایداری نماید و از برداشتن و نگهداری اشیا به کمک شصت ناتوان باشد . پزشک معالج با شرح حال و معاینه بالینی تشخیص را مطرح مینماید . درمعاینه دقیق ، محل درد در مفصل بین بند ابتدایی انگشت شست و استخوان اول کف دست در سطح داخلی و قدامی متمرکز بوده و این ناحیه در لمس حساس و دردناک است .

در این موارد قبل از هر اقدام دیگری از انگشت شست رادیوگرافی بهعمل میآید . در صورت وجود شکستگی در محل اتصال لیگامان ، آن را میتوان در رادیوگرافی مشاهده کرد. در موارد پارگی کامل لیگامان مفصل ممکن است دچار حالت نیمه دررفتگی گردد . این وضعیت نیز در رادیوگرافی قابل مشاهده میباشد . در صورت طبیعی بودن عکس به عمل آمده ، پزشک معالج با معاینه بالینی میتواند پی به کامل یا ناکامل بودن پارگی لیگامان ببرد .

نوع مزمن و درمان نشده کشیدگی و رگ به رگ شدن انگشت شست
نوع مزمن ناپایداری و درد انگشت شست بدنبال زمین خوردن( GAMEKEEPER’S THUMB OR SKIER’S THUMB ) . در مواردی که عارضه درمان نشده باشد یا دوره درمان آن کامل نباشد ، احساس درد و ضعف در انگشت شست همچنان باقی میماند . در این موارد حرکات چرخشی با دست مانند باز کردن درب بطری یا شیشه و نگهداشتن اشیا حجیم مانند شیشه شیر در دست با مشکل و ناراحتی همراه است . در مواردی از پارگی کامل که بافت پیرامونی لابهلای لیگامان پاره شده قرار گرفته باشد ، اقدام به درمان غیر جراحی منجر به عدم بهبودی و ازمان عارضه میگردد .

فعالیتهایی که به طور مکرر لیگامان فوق را در دست تحت فشار قرار داده و به آن آسیب بزند نیز، در طول زمان باعث تضعیف تدریجی آن شده و عارضهای از نوع مزمن بهوجود میآید . در گذشته شکارچیان خرگوش در غرب ، گردن شکار خود را با استفاده از انگشت شست و سبابه میشکستند . این حرکت در طول زمان باعث آسیب لیگامان داخلی شصت میشد به همین خاطر به این عارضه شصت شکارچیان خرگوش ( GAMEKEEPER’S THUMB) نیز اطلاق میگردد . درمان نوع مزمن این عارضه در صورت عدم پاسخ به روشهای غیرجراحی و نگهدارنده ، بازسازی لیگامان آسیب دیده تحت عمل جراحی میباشد

پزشک آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیامدهای آسیب به لیگامان انگشت شست پا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..