تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : شارلوت شاه توت؛ شارلوت قرمزِ خوش رنگ

ماهنامه سفره ایرانی: شارلوت یک نوع دسر است که می تواند سرد یا گرم استفاده شود. همچنین می تواند به عنوان یک “کیک سرد” شناخته شود.در شارلوت دور تا دور و کف قالب از نان، کیک اسفنجی و یا بیسکویت / کوکی ها استفاده می شود که پس از آن با پورهای از میوه ها و یا کرم باواریا پر می شود . همچنین می تواند با استفاده از لایه های پودرهای سوخاری تهیه شود.

مواد لازم رولت:

تخم مرغ: ۶ عدد آرد: ۱۸۰ گرم بیکینگ پودر: یک چهارم ق چ شکر: ۱۵۰ گرم وانیل: یک چهارم ق چ آب جوش: ۲ ق س پودر کاکائو: ۲ ق س

مواد لازم کرم:

شکر: یک دوم پیمانه نشاسته ذرت: یک ق س شیر: یک پیمانه زرده تخم مرغ: ۲ عدد پودر ژلاتین آموتیا: ۴ ق چ آب: یک چهارم پیمانه پودر بادام: ۵۰ گرم خامه (فرم گرفته): ۱۵۰ گرم پوره شاه توت: یک دوم پیمانه  

شارلوت شاه توت

طرز تهیه رولت


۱٫ زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و زرده و شکر را کمی با همزن بزنید. ۲ قاشق سوپ خوری آب جوش و وانیل را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا خوب حجم گرفته و کرمی شود. سفیده را با همزن بزنید تا خوب فرم گرفته و از ظرف جدا نشود. زرده و سفیده را با هم مخلوط کرده و آرد و بیکینگ پودر مخلوط شده را روی آن با حالت دورانی الک کنید و به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید.

۲٫ مواد را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن را با پودر کاکائو مخلوط کنید. هر قسمت از مواد را داخل قیف یک بار مصرف بریزید. سینی فر ۴۰×۳۰ را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد آماده را یک در میان به صورت اریب و چسبیده به هم داخل سینی بریزید تا کل سینی پر شود. سپس در فر خیلی داغ با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد به مدت ۸ دقیقه بپزید.

۳٫ پس از اینکه روی رولت طلایی شد از فر درآورده و بلافاصله با سینی هم اندازه خود بپوشایند و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از حدود نیم ساعت که رولت خوب خنک شد آن را از سینی جدا کرده و به تکه هایی به عرض ۴ سانتیمتر و طول قالب مورد نظر (حدود ۷ سانتیمتر) برش دهید و کف و دیواره قالب را با رولت های بریده شده بپوشانید. کرم آماده را داخل قالب ریخته و حدود ۶ ساعت در یخچال بگذارید. سپس در ظرف سرو گذاشته و روی آن را با شاه توت تزیین کنید.

حتما بخوانید :   زیباجو : در این 4 زمان نباید قهوه بنوشید -همراه با عکس

طرز تهیه کرم:

۱٫ شیر، شکر و نشاسته ذرت را مخلوط کرده و روی شعله قرار دهید و مدام هم زنید تا پخته و غلیظ شود. سپس از روی شعله برداشته و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره روی شعله قرار دهید تا یک قل بزند کرم آماده را کنار بگذارید تا خنک شود.

۲٫ پودر ژلاتین را روی آب پاشیده و به حالت بن ماری ذوب کنید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. ژلاتین آماده را با کرم مخلوط کنید. در این مرحله پودر بادام را نیز اضافه کنید. خامه قنادی را فرم داده و با کرم خنک شده مخلوط کنید در نهایت پوره شاه توت را به کرم اضافه کنید.

نکته:

۱- برای تهیه این شارلوت می توانید از رولت معمولی نیز استفاده کنید. طوری که رولت ساده را پخته پس از خنک شدن روی آن مارمالاد توت فرنگی مالیده و رول کرده و برش دهید.

۲- در این دسر به جای شاه توت می توانید از آلبالو یا توت فرنگی نیز استفاده کنید.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : شارلوت شاه توت؛ شارلوت قرمزِ خوش رنگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..