تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه عادت نوشیدن قهوه را ترک کنیم ؟

کافئین، نوعی محرک است که معمولاً در دانه های قهوه پیدا می شود. این ماده به طور گسترده در مواد مخدر روانگردان استفاده می شود. خیلی از نوشابه ها کافئین دار، به سرحال ماندن یا جلوگیری از بی خوابی کمک می کنند، انرژی را تقویت می کنند و هشدارهای ذهنی را افزایش می دهد. اما استفاده بیش از حد آن، موجب تشنج، تپش قلب و بی خوابی می شود.
اگر نمی توانید روز خود را بدون یک لیوان قهوه شروع کنید، شما جزو یک میلیارد نفری هستید که به کافئین معتاد هستند. فقط در امریکا، ۵۰ درصد مردم، هر روز قهوه می نوشند. درحالی که قهوه برای تحریک مغز و کارایی بهینه بدن مفید است، ولی مصرف بیش از حد آن مضر است.
متاسفانه، دوست داران قهوه، افرادی که قصد کم کردن یا قطع کردن مصرف قهوه را از برنامه غذاییشان بطور کامل دارند، از این کار هراس دارند زیرا ترک کافئین با علائمی همراه است.

در مقاله امروز، ما نکاتی را جهت جلوگیری از بروز علائم ترک قهوه ، برای شما فهرست کرده ایم: سردرد کافئین

یکی از علائم شناخته شده ترک کافئین، سردرد است، که به آن سردرد کافئین می گویند. درد معمولاً از پشت سر شروع می شود، تا مرکز سر و جلوی سر کشیده می شود. در حین حمله، شما می توانید بخوابید تا درد آن تخفیف پیدا کند. شما نیازی به مصرف داروهای مسکن ندارید، زیرا این داروها، اثرات نامطلوبی بر روی کبد و کلیه شما می گذارند. شما می توانید از داروهای طبیعی، همانند چای نعنا استفاده کنید یا ژل نعنا را بر روی شقیقه خود، بمالید. در پایان، آب زیاد بنوشید. این امر، به کم شدن سردرد کافئین کمک می کند.

ضعف کردن

البته، اگر از قهوه به عنوان تقویت کننده انرژی خود در سال استفاده می کنید، قطع کردن آن، یعنی داشتن احساس تنبلی و کسلی در صبح. شما می توانید برای انرژی گرفتن بجای قهوه، از غذاهای دیگری برای بالا بردن انرژی خود استفاده کنید.  چند عدد آب نبات دارچین داشته باشید و هر زمان احساس ضعف کردید، از یکی از آنها استفاده کنید. مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید، که بسیار انرژی زا هستند و همچنین از اسموتی میوه ها نیز استفاده کنید. توت ها، سبزیجات با برگ سبز و میوه ها با آب زیاد، برای حفظ انرژی، گزینه بسیار مناسبی هستند. اگر هیچ کدام به شما انرژی نبخشیدند، قهوه گیاهی را امتحان کنید. مزه آن همانند قهوه است ولی بدون کافئین.

هوس

بعضی ها برای از بین بردن هوسشان، به قهوه روی می آورند. زمانی که مصرف قهوه را قطع می کنید، هوستان به غذا خوردن زیاد می شود. این یک امر طبیعی است. . اما به جای هوس غذا و سیر کردن خود با با کیک و شیرینی، آشپزخانه خود را از این مواد پاکسازی و به جای تمام تنقلات ناسالم با غذاهایی سالم مانند ساقه کرفس، پنیر، ماست، چوب شور، جو دوسر، و غلات سبوس دار پر کنید. زمانی که قند خون می افتد، شما هوس غذا خوردن پیدا می کنید. این میان وعده ها ، میزان قند خون شما را ثابت نگه می دارند و برای طولانی مدت، شما را سیر نگه می دارند.
اگر احساس کردید با ترک قهوه، سوخت و ساز بدنتان پایین آمده است، از مکمل جینسینگ استفاده کنید. جینسینگ، نه تنها به شما انرژی می بخشد، بلکه بدن را سر زنده نگه می دارد و خطر بیماری های جدی را از بین می برد؛ سوخت و ساز را نیز بالا می برد و سرعت سوزاندن چربی ها را نیز افزایش می دهد.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه عادت نوشیدن قهوه را ترک کنیم ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..