تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توافقنامه تسلیحاتی عربستان و اسپانیا نهایی می‌شود

پادشاه اسپانیا با هدف نهایی کردن توافقنامه فروش تسلیحات به عربستان امروز راهی ریاض می‌شود.

قرار است دو کشور یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش 2.1 میلیارد دلار را به امضا برسانند. طی این قرارداد اسپانیا کشتی های جنگی خود را به عربستان صادر خواهد کرد. این توافقنامه موجب نگرانی نهادهای حقوق بشری شده است.

فیلیپ، که پدرش با پادشاه عربستان روابط نزدیکی داشت، سال گذشته از سوی ملک سلمان به ریاض دعوت شد. این سفر به دلیل روی کار آمدن دولت جدید اسپانیا و همچنین مرگ «ترکی بن عبدالعزیز»، وزیر دفاع پیشین عربستان، دومرتبه به تعویق افتاد. 

قرار است فیلیپ در سفری سه روزه به ریاض، با خاندان سلطنتی و مقامات عربستان دیدار و قرارداد تسلیحاتی با این کشور را برای فروش کشتی های جنگی نهایی کند.

گروه ها و نهادهای حقوق بشری مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند. آنها معتقدند این توافق رژیم آل سعود را برای بمباران یمن و کشتار شهروندان بی گناه مجهزتر می کند.

سازمان ملل، عربستان را مسئول کشتار بیش از 2200 شهروند و آوارگی زنان و کودکان این کشور می داند. پیش از این نیز انگلیس و آمریکا، دو متحد عربستان، اقدام به حمایت نظامی کامل از رژیم آل سعود کرده بودند. علی‌رغم تمامی مخالفت ها، فروش سلاح به این کشور متجاوز همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توافقنامه تسلیحاتی عربستان و اسپانیا نهایی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..