تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واگذاری 95 درصدی اتوبوس ها به بخش خصوصی

سخنگوی شورای شهر گفت: بیش از ۹۵ درصد اتوبوس‌های قم به بخش خصوصی واگذارشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ذاکریان،سخنگوی شورای شهر  با بیان اینکه حدود دو سال از قرارداد ده‌ساله سازمان اتوبوس‌رانی با شرکت‌های خصوصی، باقی‌مانده است گفت: بیش از ۹۵ درصد اتوبوس‌های قم به بخش خصوصی واگذارشده است. 
 
وی با بیان اینکه خطوط پرسرعت به‌منظور افزایش سرعت حمل‌ونقل عمومی تعیین‌شده است، افزود: یکسری خطوط پرسرعت اتوبوس در سطح شهر تعیین‌شده ، تا مطلوبیت لازم را برای حمل‌ونقل عمومی ایجاد و رضایتمندی بیشتر مردم را کسب کند.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر  با تأکید بر اینکه از سال 87 تاکنون هیچ‌گونه نوسازی در ناوگان اتوبوس‌رانی قم انجام‌نشده است، تصریح کرد: بیش از 95 درصد اتوبوس‌های قم به بخش خصوصی واگذارشده و در حال حاضر حدود دو سال از قرارداد ده‌ساله این شرکت‌ها، باقی‌مانده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام مدت قرارداد با شرکت‌های خصوصی، ممکن است وضعیت اتوبوس‌رانی شهر قم با چالش‌های جدی روبه‌رو شود، بنابراین باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.
 
ذاکریان با اشاره به علل تغییر نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری، عنوان کرد: در بحث نرخ اتوبوس‌ها اعتقاد ما بر این است که باید به اتوبوس‌ها به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل عمومی انبوه یارانه پرداخت شود، زیرا در غیر این صورت نمی‌توان در مردم به‌منظور استفاده از اتوبوس‌ها ایجاد انگیزه کرد.
 
وی تفاوت نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را عامل اصلی استفاده مردم از اتوبوس‌ها دانست و گفت: نرخ کرایه اتوبوس باید حتماً با نرخ کرایه تاکسی متفاوت باشد تا مردم به استفاده از اتوبوس‌ها رغبت نشان دهند، همچنین اتوبوس‌ها نیز مطلوبیت لازم را داشته باشند.
 
وی بابیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی قم در وضعیت فرسوده قرار دارد، خاطرنشان کرد: سیاست دوم و غالب این است که اعتبارات موجود به‌صورت سرمایه‌ای هزینه شده، و صرف نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شود.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واگذاری 95 درصدی اتوبوس ها به بخش خصوصی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..