تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش مشارکت اجتماعی مردم در حوزه سلامت/ اولویت وزارت بهداشت در تقویت موسسات خیریه سلامت

ساعت: 16:24 منتشر شده در مورخ: 1395/10/25 شناسه خبر: 1006444

ایازی گفت: وزارت بهداشت به دنبال توسعه مشارکت های مردمی و استفاده بهینه از توان مجموعه ها خیریه خصوصی است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، سید هادی ایازی با اشاره به مشارکت های اجتماعی اظهار داشت: توسعه مشارکت های اجتماعی، اقدامات پیشگیرانه از بیماری ها، ارتقای مشارکت بین بخشی و موضوع آسیب های اجتماعی از جمله اولویت های معاونت امور اجتماعی می باشد.

وی بر اهمیت عوامل اجتماعی در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: در مقوله عوامل اجتماعی لازم است زمینه مشارکت آحاد جامعه را در حوزه سلامت ایجاد نمود و باید انگیزه این مشارکت را نیز بوجود آورد و برای این امر تشکیل سازمانهای مردم نهاد عرصه سلامت و کانونهای اجتماع محور، بسیار کمک کننده است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: برای نیل به اهداف سلامت باید این سازمانها را باور داشته و زمینه فعالیت و مشارکت آنها را فراهم نماییم و به آنها از منظر فرصت نگاه کنیم .

ایازی بر رویکرد سلامت جامعه محورتاکید و اذعان داشت: در این رویکرد مردم مسائل را بیان می کنند و مطالبه گر مجموعه مدیریت سلامت برای حل مشکلات می باشند که شاید برخی موارد آن تلخ باشد ولی در دراز مدت کمک کننده به مدیریتهای سلامت است .

این مقام مسئول درخصوص مشارکت مردمی در کمک به حوزه سلامت تصریح کرد: در سطح کشور 850 خیریه و 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت داشته و همیار این عرصه هستند.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است، تسهیل و تسریع در صدور مجوز این موسسات و همچنین ایجاد اداره کل خیرین و سازمان های مردم نهاد بوده که البته مجلس شورای اسلامی نیز تمهیدات خوبی در حمایت از سمن ها در برنامه ششم توسعه اندیشیده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش مشارکت اجتماعی مردم در حوزه سلامت/ اولویت وزارت بهداشت در تقویت موسسات خیریه سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..