تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک وزارت بهداشت به بیماران دچار اختلالات روانپزشکی/ افتتاح هزار تخت روانپزشکی در 31 دانشگاه علوم پزشکی کشور

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: با افتتاح هزار تخت روانپزشکی در بیمارستان‌های عمومی، از فشار روانی وارد شده بر مبتلایان به اختلالات روانپزشکی کاسته می‌شود.

محمدرضا خدایی روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق آخرین پیمایش ملی و تحقیقات صورت گرفته در مورد شیوع اعلام روانپزشکی در ایران گفت: در مجموع 23.8 درصد کل نشانه‌های روانپزشکی در ایران است که شایع ترین آنها افسردگی محسوب می‌شود. 

وی اظهار داشت: حدود نیم تا یک درصد از جمعیت ایران از اختلالات عمده روانپزشکی رنج می‌برند که گاهی اوقات نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می‌کنند. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی افزود: یکی از سیاست‌های کلی در حوزه سلامت روان این است که تخت‌های روانپزشکی به صورت مجزا و تخصصی نباشد بلکه در بیمارستان‌های عمومی مستقر باشند. 

خدایی عنوان کرد: قرارگیری تخت‌های روانپزشکی در بیمارستان‌های عمومی سبب انگ زدایی از مبتلایان به اختلالات روانپزشکی و ایجاد نزدیکی و رفاقت بیشتر بین این بیماران و افراد دچار اختلالات جسمانی می‌شود. 

وی با اشاره به افتتاح حدود هزار تخت روانپزشکی در 31 دانشگاه علوم پزشکی کشور توسط وزیر بهداشت تصریح کرد: حدود 6 هزار تخت‌ روانپزشکی در ایران کمبود داریم که افتتاح این هزار تخت می‌تواند آغازی برای رفع مشکل کمبود تخت روانپزشکی در کشور و بهبود سلامت روان جامعه باشد. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک وزارت بهداشت به بیماران دچار اختلالات روانپزشکی/ افتتاح هزار تخت روانپزشکی در 31 دانشگاه علوم پزشکی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..