تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمایل کشورهای عربی برای خرید گلاب و عرقیات گیاهی ایران

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، شاهپور قنبری در نشست کمیته راهبردی کنسرسوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس افزود: همچنین با اختصاص یارانه از سوی شرکت شهرک های صنعتی فارس، برخی اعضای کنسرسیوم با حضور در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا که دوم تا ششم آذر 95 برگزار شد، موفق به برپایی غرفه و ارائه توانمندی های خود شدند.
وی بیان کرد: حضور آنها در این نمایشگاه منجر به مذاکرات با 2 شرکت بزرگ بین المللی برای صادرات عرقیات گیاهان دارویی و تامین اسانس شده و بر اساس توافق های انجام شده، نمایندگان کمپانی های خارجی برای بررسی شرایط و نحوه صدور این محصولات به کشور ایتالیا به میمند فیروزآباد فارس سفر خواهند کرد.
کنسرسیوم، به اتحاد 2 یا چند شرکت برای شرکت در مناقصه یک پروژه معین گفته می شود، که در صورت برنده شدن در مناقصه، اجرای پروژه در قالب قرارداد با کارفرما و بر اساس شرایط مورد توافق بین اعضای کنسرسیوم انجام می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: به زودی محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات میمند فارس با نشان (برند) مشترک صادر می شود.
قنبری، با اشاره به راه اندازی کنسرسیوم صادراتی خوشه گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس، برای توسعه فعالیت های این کنسرسیوم بر حمایت از آن تاکید کرد.
وی ادامه داد: با توجه به راهبرد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تشکیل این کنسرسیوم به عنوان سومین کنسرسیوم صادراتی در دستور کار قرار گرفت و با انتخاب عامل اجرایی، مراحل شکل گیری، ثبت و فعالیت کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس انجام شد.
او اضافه کرد: در سال های گذشته با حمایت شرکت شهرک های صنعتی، خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی در منطقه میمند فارس تشکیل شد و در مرحله توسعه یافتگی قرار گرفت.
قنبری بیان داشت: وجود 67 واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و 60نوع عرقیات گیاهی، شرایط مناسبی برای فعالیت این خوشه فراهم کرده و با فعالیت این خوشه، دستاوردهای مهمی در حوزه های بخش‌های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح فناوری واحدهای عضو خوشه صنعتی انجام شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، با اشاره به تشکیل 30جلسه با ذینفعان خوشه گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس برای تشکیل کنسرسیوم صادراتی گفت: با توجه به اهداف تشکیل این کنسرسیوم در ارتقای صادرات محصولات، تاکنون تعدادی از تولید کنندگان صنعتی و سنتی منطقه میمند به عضویت کنسرسیوم در آمده اند.
قنبری، همچنین به خدمات حمایتی شرکت شهرک های صنعتی فارس از این کنسرسیوم اشاره کرد و اظهار داشت:یکی از مهمترین الزامات اعضای این کنسرسیوم برای حضور در بازارهای خارجی، ایجاد زمینه های لازم برای عرضه محصولات با یک نشان (برند) مشترک بود که با برگزاری نشست های متعدد، زمینه ثبت برند مشترک فراهم شد و به زودی این کار محقق خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پیشتر اعلام کرد که این استان با 6هزار و 935 هکتار کشت گل محمدی، رتبه نخست کشور را در کاشت و برداشت این محصول دارد که از این میزان پنج هزار و 340 هکتار به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت می شود.
منطقه میمند از توابع شهرستان فیروزآباد فارس با بیش از یک هزار هکتار دشت گل محمدی، مهم ترین تولید کننده گلاب کشور محسوب می شود و شهرستان داراب با پنج هزار و 600 هکتار دشت دیم گل محمدی، بزرگترین تولید کننده گل محمدی دیم کشور به شمار می آید و در مجموع این 2 شهرستان 95 درصد گل محمدی فارس را تولید می کنند.
مجید رضا پاکاری، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس هم گفت: استان فارس با متوسط سالانه تولید 10 هزار تن گل محمدی، 50 درصد تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.
او گفت: در فارس 110 کارگاه سنتی و صنعتی گلاب و عرقیات به ویژه در کنار مزارع گل میمند و داراب فعالیت دارند و سالانه بیش از 9میلیون لیتر گلاب در این کارگاه ها تولید می شود.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93 کیلومتری جنوب غربی و شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده اند.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمایل کشورهای عربی برای خرید گلاب و عرقیات گیاهی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..