تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حکم شرعی نگهداری سگ های خانگی یا زینتی در خانه چیست؟

نگهداری سگ در خانه و فروش لباس سگ و متعلقاتش در دین اسلام احکامی دارد.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در برخی خانه ها مشاهده می شود که سگ را نگه داری می کنند و این حیوان در کنار سایر اعضای خانواده زیر یک سقف است.برخی افراد نیز به خرید و فروش این حیوان و متعلقاتش می پردازند.اما درباره نگه داری سگ و خرید فروش متعلقات آن مراجع پاسخ می دهند.

 آیت الله خامنه ای:

 نگهداری سگ غیر از سگ گله و شکاری و نگهبان مذموم است و اگر این کار تشبه به غیرمسلمانان باشد و باعث ترویج فرهنگ آنان گردد و یا باعث آزار و اذیت همسایگان گردد، حرام است.
در مورد خرید و فروش متعلقات سگ،به طور کلی اینگونه امور اگر باعث ترویج عمل باطل محسوب می شود، جایز نیست.

 آیت الله مکارم شیرازی: 

نگهداري سگ اگر به قصد استفاده مشروع و عقلايي مثل نگهباني باشد، اشکالي ندارد؛ولي خريد و فروش و نگهداري سگهاي زينتي و امثال آن جايز نيست و اگر فایده این وسایل منحصر در سگهای زینتی و خانگی باشد خرید و فروش آن اشکال دارد.

 آیت الله سیستانی:

 خرید و فروش سگ جایز نیست،مگر سگ شکار ولی نگهداری آن اشکال ندارد.اگر چه نجس است و نماز خواندن در خانه ای که سگ در آن نگهداری می شود مکروه شمرده شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حکم شرعی نگهداری سگ های خانگی یا زینتی در خانه چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..