تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاریس

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاریس برگزار شد.

 ‎​مراسم بزرگداشت یاد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، برخی دیپلمات‌ها، شخصیت‌های مذهبی و کارکنان نهادهای ایرانی در فرانسه در بیت الزهرای (س) پاریس برگزار شد.

در این مراسم علی آهنی‌ سفیر کشورمان در فرانسه طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی به‌عنوان یاور دیرین و مشاور امین برای حضرت امام (ره) و همرزم و همگام مقام معظم رهبری طی بیش از نیم قرن نام برد که با دوراندیشی، هوشمندی و نگاهی عمیق و تسلط بر موضوعات سیاسی و بین‌المللی در قالب مسئولیت‌های کلیدی که بر عهده داشت همواره در راستای تامین منافع ملی کشور و ارتقای نظام جمهوری اسلامی حرکت کرد.

‎​وی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را دارای نگاه عمیق و استراتژیک در راستای اقتدار نظام و تامین منافع ملی کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دانست.

آهنی با اشاره به دغدغه‌های آن مرحوم در خصوص معضلات جهان اسلام از جمله سرنوشت مردم مظلوم فلسطین، این امر را موجب علاقه‌مندی مسلمانان جهان به ایشان ارزیابی کرد که از احصای محتوای پیام‌های تسلیت ارسالی از سوی جوامع اسلامی کاملا قابل درک است.

وی زندگی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را در برهه‌های مختلف آکنده از امتحانات سخت الهی دانست که آن مرحوم با سعه صدر، شهامت و امانتداری راه امام راحل (‌ره‌) ادامه داد و آزمایشات الهی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

سفیر ایران در پاریس همچنین با اشاره به مسئولیت خود در وزارت خارجه طی ۳۰ سال گذشته افزود: تسلط، نفوذ کلام و تحلیل‌های ارزشمند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در خصوص موضوعات سیاسی و بین‌المللی موجب شده بود که مقامات عالی رتبه خارجی در سفر به ایران همواره مشتاق دیدار و گفت‌وگو با ایشان باشند.

آهنی در پایان حضور عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم را نشانگر قدردانی ملت ایران از زحمات و فداکاری وی در طول مسئولیت‌های مختلف و عشق او نسبت به نظام و مردم و احترام ویژه وی نسبت به مقام معظم رهبری دانست و برای وی علو درجات را از ایزد منان درخواست کرد.

‎​در این مراسم همچنین جلالی سفیر کشورمان در یونسکو با ذکر خاطراتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یاد ایشان را گرامیداشت.

در پایان نیز حجت‌الاسلام مکی، رئیس مرکز اسلامی فرانسه در خصوص دانش و تخصص آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در زمینه‌های علوم قرآنی، حوزوی و اندیشه‌های فقهی و حکومتی سخنرانی کرد.

در طول مراسم حاضران با قرائت قرآن و تماشای فیلم‌های کوتاهی از زندگی سیاسی و مبارزاتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یاد ایشان را گرامی داشتند.

فارس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاریس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..