تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعداد انگلیسی از 1 تا 100 ، آموزش خواندن اعداد به انگلیسی

تاریخ انتشار : 24 دی 1395

اعداد انگلیسی از 1 تا 100 یکی از مهم ترین چیزاییه که در ابتدای دوره آموزش زبان انگلیسی باید یاد بگیرید ! اصلا هر زبونی رو که میخواید یا بگیرید بهتره بعد از یادگیری حروف الفبای ، شمارش اعداد به اون زبون رو هم یاد بگیرید به دلیل اینکه اعداد نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارن ؛ ما برای شمارش پول ، برای گرفتن نوبت ، برای خوندن آمار و هزاران موارد دیگه به خوندن اعداد نیاز داریم . متاسفانه خیلی از زبان آموز ها نسبت به این مسئله خیلی بی تفاوتن اما فراموش نکنید که یاد گرفتن اعداد انگلیسی تو مکالمات روزمره خیلی بهتون کمک میکنه پس یه بار برای همیشه این اعداد رو یاد بگیرید . تو این ویدیو کوتاه طرز شمارش اعداد انگیسی از 1 تا 100 رو بهتون آموزش میدم امیدوارم که مفید باشه .

دانلود ویدیو آموزش اعداد انگلیسی از 1 تا 100 شمارش اعداد از 0 تا 9  در زبان انگلیسی

پیش از هر چیزی باید عرض کنم که عدد به انگلیسی میشه Number تلفظ کنید « نامبِر »  . و به جمع عددها یا اعداد میگن Numbers بخونید «نامبِرز» . اول از همه باید اعداد 0 تا 9 رو یاد بگیرید چون باقی اعداد از ترکیب این 10 عدد ساخته میشن و اگر این 10 مورد رو یاد بگیرید حداقل نصف راه رو رفتین ! برای یاد گرفتن تلفظ اعداد حتما ویدیو این پست رو ببینید .

عدد به حروف 0 zero 1 one 2 two 3 three 4 four 5 five 6 six 7 seven 8 eight 9 nine شمارش اعداد از 10 تا 19

فهرست اعداد 10 تا 19 رو به زبون انگلیسی در جدول زیر نوشتم .

عدد به حروف 10 ten 11 eleven 12 twelve 13 thirteen 14 fourteen 15 fifteen 16 sixteen 17 seventeen 18 eighteen 19 nineteen

همونطور که متوجه شدین شمارش اعداد 10 تا 19 هم خیلی آسونه . همه اعداد 13 تا 19 آخرشون یه teen دارن .

شمارش اعداد انگلیسی از 1 تا 100

همونطور که خدمت عرض کردم و قطعا می دونید ، همه اعداد دنیا از ترکیب همین 10 تا عددی که خدمت تون عرض کردم ساخته میشن . برای شمارش اعداد 2 رقمی فقط کافیه نام رقم دهگان رو یاد بگیرید و بعدش یکی از این اعداد 1 تا 10 رو اضافه کنید .  در اعداد دو رقمی به عدد سمت چپ «رقم دهگان» و به عدد سمت راست «یکان» گفته میشه . برای مثال تو فارسی عدد 35 اینجوری خونده میشه «سی و پنج» . تو انگلیسی هم همینجوریه . من همه اعداد دهگان رو به انگلیسی میگم خدمت تون و بعدش مثال میزنم .

عدد به حروف 20 twenty 30 thirty 40 forty 50 fifty 60 sixty 70 seventy 80 eighty 90 ninety 100 one hundred

خب حالا به این چنتا مثال توجه کنید :

■ 21  twenty-one

■ 32 thirty-two

■ 43 forty-three

■ 54 fifty-four

همونطور که ملاحظه می کنید فقط کافیه یکی از دهگان رو با یکی از اعداد 1 تا 9 ترکیب کنید تا عدد دو رقمی مورد نظرتون رو بخونید . در انگلیسی هم درست مثه فارسی رقم دهگان اول خونده میشه مثلا ما تو فارسی میگیم بیست و یک در انگلیسی میگیم Twenty-one اول دهگان بعدش یکان .

عدد 100 رو هم که در جدول نوشتم میشه One hundred . بعدا اعداد بزرگتر از 100 رو هم خدمت تون آموزش میدم . اعداد بزرگتر از 100 رو در ویدیو دیگه ای توضیح میدم چون نمیخوام حجم آموزش زیاد بشه ؛ عجله نکنید !

نوشتن اعداد دورقمی انگلیسی به حروف

موقع نوشتن  اعداد دورقمی 20 تا 99 باید یه نکته مهم رو حتما رعایت کنید و اونم اینه که بین عدد دهگان و یکان باید حتما یه خط فاصله بذار که به این خط فاصله در انگلیسی میگن hyphen بخونید هایفِن . البته اعداد دو رقمی که رقم یکان شون صفر باشه دیگه hyphen نمیگیرن ! این hyphen فقط برای اعدادیه که دو بخشی هستن یعنی رقم یکان شونو یکی از اعداد 1 تا 9 باشه . به این مثال ها توجه کنید :

■ عدد 24 اینجوری نوشته میشه twenty-four

■ عدد 50 اینجوری نوشته میشه fifty چون بخش دوم نداره پس دیگه به hyphen نیازی نداره !

خب دوستان ، امیدوارم این پست براتون مفید بوده باشه . در این پست شمارش اعداد انگلیسی از 0 تا 100 رو یاد گرفتیم . به زودی باقی اعداد رو هم خدمت تون آموزش میدم . عجله نکنید چون درست یاد گرفتن قطعا مهم تر از بیشتر یاد گرفتنه !




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعداد انگلیسی از 1 تا 100 ، آموزش خواندن اعداد به انگلیسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..