تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست وین مجددا تعهدات فرابرجامی برای ایران ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیم به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و بیانیه پایانی این نشست، گفت: این نشست با دستور کار رسیدگی به شکایت و اعتراض ایران به نقض برجام از سوی آمریکا برگزار شد و این نشست، ششمین جلسه کمیسیون مشترک برجام بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس اخبار و اطلاعاتی واصله، کمیسیون مشترک برجام در نشست اخیر خود به دستور کار مربوطه برای بررسی اعتراض ایران به نقض برجام از سوی آمریکا به درستی نپرداخته و این کمیسیون در بیانیه به نقض برجام از سوی آمریکایی ها اشاره نکرده و تنها به صورت کلی بر اجرای برجام تأکید شده است.

وی افزود: به نظر می رسد که در نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام، دو تعهد جدید برای ایران در حوزه هسته ای تعیین شده، که کاهش ذخیره اورانیوم غنی شده از 300 کیلو به 200 کیلو و پاکسازی اورانیوم در سایت نطنز دو موضوع مربوطه است، البته در این رابطه باید صحبت های مقامات کشورمان نیز شنیده شود، تا وضعیت مشخص گردد.

نقوی حسینی ادامه داد: این مسائل نشان می دهد در مجموع نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام نه تنها برای ایران دستاوردی نداشته و به اهدافمان نرسیدیم، بلکه تعهدات جدیدی فرابرجامی برای کشورمان ایجاد شده است.

در آستانه اولین سالگرد اجرای برجام، نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تاریخ 10 ژانویه 2017 در وین برگزار و بیانیه‌ای صادر شد.

در این نشست کلیه طرف‌های برجام مجددا بر تعهد قاطع خود به تداوم اجرای کامل و موثر برجام تصریح کردند.

کمیسیون مشترک ضمن تاکید مجدد بر اهمیت تعهدات مرتبط با رفع تحریم‌ها وفق برجام، به ویژه در ارتباط با قانون آیسا، تضمین‌های ارائه شده توسط ایالات متحده را مبنی بر اینکه تمدید قانون تحریم‌های ایران به هیچ عنوان تاثیری بر فرایند رفع تحری‌ هایی که ایران طبق برجام از آنها بهره مند می‌شود نداشته و به هیچ روی محدودیتی برای شرکت ها از حیث انجام مراودات بازرگانی با ایران ایجاد نخواهد کرد، مورد توجه قرار داد.

کمیسیون مشترک همچنین تعهدات طرف های برجام مبنی بر رفع تحریم ها به صورت مستمر به ویژه طبق بند 21 برجام را مجددا مورد تاکید قرار داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست وین مجددا تعهدات فرابرجامی برای ایران ایجاد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..