تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰ خاصیت ماست برای پوست و مو

ماست یک ماده غذایی مفید است که می‌توان آن را به هر رژیم غذایی اضافه کرد. با این حال روش ‌هایی غیر از خوردن نیز برای بهره‌ مندی از مزایای ماست وجود دارد که در ادامه با آن‌ ها آشنا می‌شوید. ماست سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین ب ۲، دی، ب ۱۲، ب ۵ و همچنین پروبیوتیک است که بسیاری از فواید سلامتی را به همراه دارد. اسید لاکتیک، روی و ویتامین‌ های ب موجود در ماست باعث زیبایی پوست و مو می‌شود. با این حال حتماً از ماست ساده و بدون مواد افزودنی استفاده کنید.

۱۰ فایده ماست را بیان می‌کنیم: ۱- پیشگیری و درمان پوست‌ های خشک

ماست یک مرطوب ‌کننده پوست است که با خشکی مبارزه می‌کند. عمل لایه‌ برداری ملایم ماست باعث حذف پوست ‌های خشک و مرطوب نگه ‌داشتن آن می‌شود. اسید لاکتیک موجود در ماست، میکروب و باکتری ‌هایی را از بین می ‌برند که ممکن است باعث خارش پوست شوند. علاوه بر این، آنتی‌ اکسیدان و خواص ضد التهاب ماست به تسکین خشکی و خارش پوست کمک می‌کنند.

برای استفاده روزانه، مقداری ماست را با حرکات دایره‌ای بر روی دست، صورت و پاهای خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه دوش بگیرید.

۲- روشن کردن پوست آفتاب سوخته

پروتئین موجود در ماست باعث روشن شدن پوست می‌شود و پوست‌ های آفتاب‌ سوخته را تسکین می‌دهد. همچنین ماست با داشتن خاصیت مرطوب ‌کنندگی، پوست‌ های آسیب ‌دیده ‌ای را که در معرض اشعه ماورا بنفش قرار دارند، التیام می ‌بخشد.

مقداری ماست ساده را روی پوست آسیب ‌دیده خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آن را با یک حوله گرم و مرطوب پاک کنید. همچنین می‌توانید از مخلوط آب یک گوجه ‌فرنگی و یک خیار در نصف فنجان ماست استفاده کنید. این مخلوط را بر روی پوست آفتاب ‌سوخته خود بگذارید و پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب بشویید.

۳- جلوگیری از شوره سر

یکی از علل اصلی شوره سر یک نوع قارچ است که باعث پوسته ‌پوسته شدن پوست سر می‌شود. ماست به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچ از به وجود آمدن شوره سر جلوگیری می‌کند. همچنین به تسکین خارش سر که یکی از علائم رایج شوره سر محسوب می‌شود، کمک می‌کند.

مقدار کمی آبلیمو به ماست اضافه کنید و روی پوست سر خود بمالید. بعد از ۴۵ دقیقه سر خود را با آب ولرم بشویید. این درمان را چند بار در هفته انجام دهید.

۴- نرم ‌کننده مو

ماست به عنوان یک نرم ‌کننده، موهای شما را نرم، صاف و براق می‌کند. همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ ماست پوست سر را تمیز و عاری از هرگونه عفونت می‌کند.

مقداری ماست ساده و شیرین نشده را به موهای خیس بمالید و پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این درمان را یک بار در هفته انجام دهید.همچنین می‌توانید از ترکیب ۴ قاشق غذاخوری ماست و ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ‌ورا و همین مقدار روغن نارگیل استفاده کنید.

۵- کاهش لک صورت

ماست دارای اثر سفید کنندگی خفیفی است که حتی می‌تواند رنگ پوست را تغییر دهد و ظاهر لکه و زخم‌ ها را کاهش دهد. مقداری ماست را روی لکه‌ های پوست خود بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید. شما می‌توانید یک یا ۲ بار در روز این کار را انجام دهید.

۶- بستن منافذ پوست

منافذ بزرگ و باز پوست می‌توانند منجر به مشکلاتی از قبیل آکنه و جوش‌ های سرسیاه شوند. ماست می‌تواند منافذ بزرگ پوست را کوچک کند.

یک قاشق چای‌ خوری ماست ساده را به آرامی روی صورت خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید تا جذب پوست شود. سپس با آب سرد بشویید. شما می‌توانید این درمان را یک یا ۲ بار در روز انجام دهید.

۷- مبارزه با جوش و آکنه

ماست خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارد که به مبارزه با آکنه کمک می‌کنند و با بستن منافذ بزرگ پوست از به وجود آمدن آکنه جلوگیری می‌کنند.

یک تکه پنبه را برداشته و با آن مقداری ماست روی صورت خود بمالید. سپس اجازه دهید ماست در طول شب بر روی پوست شما باشد. صبح روز بعد صورت خود را با آب سرد بشویید. این درمان را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

۸- کاهش چین ‌و چروک پوست

اسید لاکتیک یکی از مواد تشکیل ‌دهنده اصلی ماست است که به جلوگیری از ایجاد چین ‌و چروک در پوست کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری روغن ‌زیتون را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. پس از ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. شما می‌توانید این کار را هر روز انجام دهید.

۹- نرم کردن ترک پا

اسید لاکتوز موجود در ماست به عنوان یک لایه‌ بردار می‌تواند سلول ‌های مرده پوست را از بین ببرد و ترک پا را نرم کند.

پای خود را به مدت ۱۵ دقیقه در آب گرم بگذارید. با استفاده از یک سنگ ‌پا، پای خود را به آرامی بمالید. سپس مقداری ماست را روی پاشنه پای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس پای خود را با آب ولرم بشویید. پاها را خشک کنید و یک جوراب بپوشید. تا ۲ بار در هفته این کار را انجام دهید.

۱۰- زیبا نگه‌ داشتن دست و ناخن ‌ها

ماست به عنوان یک مرطوب ‌کننده طبیعی می‌تواند با دست ‌های خشک و خشن مقابله کند. مقداری ماست ساده و تازه را روی دستان و انگشتان خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه به آرامی با حرکات دَورانی آن ‌ها را ماساژ دهید. پس از ۱۰ دقیقه دست‌ های خود را با آب ولرم بشویید. این درمان را به طور روزانه انجام دهید.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰ خاصیت ماست برای پوست و مو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..