تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشروی چشمگیر نیروهای عراقی در شرق موصل/درگیری در دانشگاه موصل بین ارتش و داعش

به گزارش عمارنامه، به نقل از «رویترز»، درگیری در داخل محوطه دانشگاه موصل بین نیروهای ارتش و عناصر گروه تروریستی داعش ادامه دارد. این دانشگاه هنگام تصرف شهر موصل در سال 20144 به اشغال تروریست ها درآمد.

طبق این گزارش هم اکنون ارتش عراق توانسته است تقریبا تمامی مناطق شرق دجله شهر موصل را از عناصر تروریستی بازپس بگیرد.

نیروهای ارتش عراق به همراه پیشمرگ‌های اقلیم خودمختار کردستان و نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) سه ماه پیش عملیات خود را برای بازپس گیری موصل آغاز کردند.

یک سخنگوی نیروهای ضد تروریستی ارتش عراق گفته است، روز جمعه نیروهای ویژه ارتش توانستند بخش‌هایی از دانشگاه موصل را به تصرف خود در بیاورند و به دو پل دیگر از پنج پلی که شرق و غرب موصل را به یکدیگر متصل می‌کنند، برسند.

این سخنگو اضافه کرده است: «ان شاءالله، خیلی زود اعلام خواهیم کرد که بقایای نیروهای داعش از منطقه شرقی پاکسازی شده‌اند. دیگر منطقه زیادی (درشرق دجله) تحت کنترل آن‌ها نیست.»

براین اساس، نیروهای عراقی پیش‌تر به سه پل از پنج پل بر روی دجله رسیده بودند و از چند روز پیش عملیات خود برای رسیدن به پل چهارم را آغاز کرده بودند.

ائتلاف به رهبری آمریکا که از نیروهای عراقی در این عملیات پشتیبانی می‌کند نیز روز جمعه از پیشروی نیروهای عراقی در موصل تمجید کرده است.

«جان دوریان» سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش، نیز در این زمینه گفته است: «هنوز کارهای زیادی نیاز است انجام شود، اما روز‌های حضور داعش در موصل به سرعت رو به پایان است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشروی چشمگیر نیروهای عراقی در شرق موصل/درگیری در دانشگاه موصل بین ارتش و داعش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..