تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییرات پوستی نشانگر بسیاری از بیماریهای داخلی بدن است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ علیرضا یارقلی درباره پوست اظهار داشت: در طب سنتی ایران، پوست، سلامت، تغییرات و بیماری‌های آن، همواره مورد توجه حکما بوده است.

پوست انسان، معتدل‌‌ترین، بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین عضو بدن

به گفته وی شرایط پوست، یکی از معیارهای تعیین مزاج، تندرستی و ناخوشی در افراد محسوب می‌شود؛ پوست انسان، معتدل‌‌ترین، بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین عضو بدن به شمار می‌آید.

دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: پوست در زیبایی و ظاهر افراد، نقش به سزایی ایفا می‌کند و لایه‌ای محافظ در برابر عوامل آسیب رسان محیطی و حافظ بدن از بسیاری از تغییرات داخلی و خارجی است.

یارقلی بیان داشت: از دیدگاه مکتب طب ایرانی، پوست از جنس عصب (شبیه به عصب در سفیدی، نرمی و ملایمت) و با بافتی معتدل است یعنی نه آنقدر متخلخل که اصلاً قادر به حفظ حرارت نباشد و نه آنقدر متراکم و ضخیم که بخارها نتوانند از آن خارج شوند.

پوست یک اندام دفعی است

وی عنوان کرد: پوست در این دیدگاه، یک اندام دفعی نیز به حساب می‌آید و در نتیجه بدن می‌تواند بخشی از مواد دفعی خود را از این طریق دفع کند.

پوست نشانگر بروز بسیاری از بیماری‌های داخلی در بدن است

دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در ضمن در بسیاری از بیماری‌های داخلی چون بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد، کلیه و مجاری ادراری و تناسلی، طبیعت هوشمند بدن، مواد زائد حاصل را به پوست منتقل و دفع می‌کند و از بیمار شدن آن عضو داخلی که نقش مهمتری نسبت به پوست در حیات فرد دارد، جلوگیری می‌کند و به همین دلیل در بسیاری از بیماری‌های داخلی، تغییرات پوستی ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییرات پوستی نشانگر بسیاری از بیماریهای داخلی بدن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..