تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خالق «جن‌گیر» درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بلتی بیش از همه برای نوشتن فیلمنامه «جن‌گیر» به کارگردانی ویلیام فردکین شناخته می‌شد. برای بسیاری از هواداران ژانر وحشت تصویر کودک فیلم «جن‌گیر»‌ نمادی از این گونه‌ سینمایی به شمار می‌رود.

کتاب بلتی پس از انتشار به مدت ۵۷ هفته پیاپی در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار داشت و از این مدت ۱۲ هفته را در رده نخست ایستاده بود.

او سال ۱۹۷۳ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای اقتباس سینمایی از کتاب خودش دریافت کرد و پس از آن نیز دنباله‌ای بر این فیلم نوشت و خودش آن را کارگردانی کرد.

خبر درگذشت این نویسنده و فیلمساز را ویلیام فردکین کارگردان «جن‌گیر» جمعه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد. همسر بلتی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس دلیل مرگ او را بیماری سرطان خون اعلام کرده است.  

بلتی سال ۱۹۲۸ در نیویورک به دنیا آمد. پدر و مادر او مهاجرانی اهل لبنان بودند. او پس از پایان تحصیلات در رشته ادبیات انگلیسی کارهای متفاوتی از بازریاب تا راننده کامیون و فروشنده بلیت هواپیما را تجربه کرد. این نویسنده سپس به نیروی هوایی آمریکا پیوست و پیش از اینکه در اواخر دهه ۵۰ میلادی خودش را کاملا وقف نوشتن کند مدتی را در بیروت ویراستار آژانس اطلاعاتی آمریکا بود.

انتشار خبر درگذشت بلتی بسیاری از چهره‌های سرشناس از جمله ادگار رایت و استیون کینگ را به واکنش واداشت. در حالی که رایت او را فردی بی‌همتا توصیف کرد، کینگ نویسنده سرشناس ژانر وحشت او را برای خلق چنین رمان بی‌نظیری در ژانر وحشت ستود.

منبع:‌ گاردین / ۱۳ ژانویه

58241




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خالق «جن‌گیر» درگذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..