تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این بیماری ها را جدی بگیرید تا پوکی استخوان نگیرید

به گزارش افکارنیوز،

محمد پژوهی در ارتباط با پوکی استخوان اظهار داشت: پوکی استخوان درواقع کاهش توده استخوانی ضعیف و سست شدن بوده که این حالت سرانجام به شکستن استخوان منتهی خواهد شد. 

وی افزود: پوکی استخوان بیماری خاموش نامیده می‌شود چراکه در مراحل اولیه علامتی ندارد و همین امر تشخیص را با مشکل مواجه می‌سازد و این مشکل با عوارضی همچون شکستگی خودبه خودی استخوان‌ها، درد شدید کمر، غوز پشت و کوتاه شدن قد نسبت به دوران جوانی نمودار می‌شود. 

فوق‌تخصص غدد اضافه کرد: کنترل وزن، تحرک، تغذیه مناسب و عدم استعمال دخانیات می‌تواند در پیشگیری از این بیماری موثر واقع شود. همچنین استفاده طولانی مدت از برخی داروها همچون کرتون و هپارین می‌تواند سبب کاهش تراکم استخوان‌ها شود. 

پژوهی ادامه داد: شیوع پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است و شکستگی‌های ناشی از آن نیز در زنان تقریبا 4 برابر مردان بوده. البته روند کاهش تراکم استخوان در مردان از سرعت کمتری برخوردار است. 

وی گفت: با افزایش سن احتمال بروز پوکی استخوان بیشتر می‌شود. در زنان یائسگی نیز به این موضوع دامن زده چراکه تولید هورمون استروژن از تخمدان‌ها متوقف می‌شود. 

رئیس شبکه استئوپروز افزود: وراثت بر تراکم توده استخوانی و سرعت کاهش آن اثر دارد. همچنین استخوان‌بندی ظریف و کوچک، داشتن قد کوتاه و یا لاغر بودن فرد را مستعد به پوکی استخوان می‌کند. 

وی عنوان کرد: بیماری‌هایی همچون بیماری غده تیروئید (پرکاری تیروئید)، پرکاری یا کم‌کاری پاراتیروئید و کم‌کاری و پرکاری غدد فوق‌ کلیه می‌تواند فرد را در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دهد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این بیماری ها را جدی بگیرید تا پوکی استخوان نگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..