تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عملکرد 8 ماهه تسهیلاتی بانکها/اولویتهای جدید وام بانکی

تسهیلات پرداخت شده بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری در پایان آبان به رقم 5248،7 هزار میلیارد ریال رسید که این میزان در پایان اسفند سال گذشته، 4362،8 هزار میلیارد ریال بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،  بررسی جدیدترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت مانده تسهیلات اولویتهای جدید وام بانکی اعطایی بانک ها و موسسات اعتباری به تفکیک عقود اسلامی در پایان آبان امسال نشان می دهد که مشارکت مدنی با 42،6 درصد و فروش اقساطی با 24،1 درصد؛ دو قلم عمده تسهیلات بانک ها در ماه دوم پاییز امسال بوده است.

بر پایه این گزارش، ‌در این ماه بانک ها و موسسات اعتباری 848 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش هایی مانند قرض الحسنه، مضاربه، سلف، مشارکت مدنی، جعاله، فروش اقساطی، مرابحه، استصناع، اجاره به شرط تملیک، مشارکت حقوقی، سرمایه گذاری مستقیم و سایر پرداخت کرده اند.

مقایسه عملکرد تسهیلاتی بانک ها در پایان ماه هشتم پاییز امسال نشان می دهد که تسهیلات پرداختی به نسبت 7292،7 هزار میلیارد ریال در پایان اسفندماه سال گذشته به میزان 16،3 درصد رشد یافته است.

نکته قابل توجه از تغییر در جدول پرداخت تسهیلات بانک ها در آبان ماه امسال، افزایش 43،6 درصدی تسهیلات مرابحه بانک ها است. 

در عین حال،‌تسهیلات پرداخت شده در بخش مشارکت حقوقی 23،6 درصد و در فروش اقساطی نیز 13،7 درصد رشد داشته است.

در آبان ماه امسال 1259،6 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های تجاری پرداخت شد که بیشترین میزان آن یعنی 428،5 هزار میلیارد ریال در بخش مشارکت مدنی بوده است. با این حال، مشارکت حقوقی بانک ها در پایان آبان ماه امسال202،3 درصد رشد یافت.

بانک های تخصصی نیز در پایان آبان ماه امسال1971،8هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند که 8،4 درصد رشد نشان می دهد. 

این میزان در پایان اسفندماه سال گذشته 1819،5 هزار میلیارد ریال بوده است.

این گزارش می افزاید: در بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری در پایان آبان ماه امسال 5248،7 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. این میزان تسهیلات پرداخت شده در پایان اسفندماه سال گذشته 4362،8 هزار میلیارد ریال بود.

تسهیلات پرداختی بانک ها در قالب سلف در این بخش41،7 درصد کاهش یافته است. از آن سو تسهیلات فروش اقساطی 44،3 درصد، مرابحه 40،9 درصد و اجاره به شرط تملیک نیز 35،9 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عملکرد 8 ماهه تسهیلاتی بانکها/اولویتهای جدید وام بانکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..