تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا بخشی از تحریمهای سودان را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، اوباما در نامه ای به کنگره نوشت: اقدامات مثبت سودان طی ۶ ماه گذشته شرایط را عوض کرده و دولت این کشور سیاست ها و اقدامات خود را تغییر داده است.

وزارت امور خارجه سودان در بیانیه ای از این اقدام دولت اوباما استقبال کرده و آن را تحولی مثبت و مهم در روند روابط دو جانبه میان سودان و آمریکا و نتیجه طبیعی تلاش های مشترک دانسته است.

در این بیانیه که توسط خبرگزاری رسمی سودان منتشر شده، آمده است: سودان به تداوم همکاری و گفتگو با آمریکا تا پاک کردن نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم و پیشت سر گذاشتن همه موانع پیش روی عادی سازی روابط طرفین تاکید می کند.

وزارت خارجه آمریکا ۲۰ سپامبر گذشته از تلاش های سودان برای افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال کرد.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: سودان اقداماتی را برای مقابله با گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی اتخاذ کرده است و برای ممانعت از انتقال آنها به سودان تلاش می کند.

آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ تحریم هایی را علیه سودان وضع کرد، این تحریم ها شامل تحریم تجاری، بلوکه کردن دارایی های دولت به علت نقض بشر و نگرانی در مورد اقدامات تروریستی بود. ایالات متحده سال ۲۰۰۶ نیز به علت آنچه که دست داشتن دولت در خشونت های منطقه دارفور در غرب سودان دانست، تحریم های بیشتری را علیه دولت این کشور وضع کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا بخشی از تحریمهای سودان را لغو کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..