تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشته "سایبرنتیک پزشکی" پل ا

ترویج رشته سایبرنتیک پزشکی زمینه‌ساز تولیدات، تجهیزات توانبخشی، پزشکی و ارتقای سلامت در جامعه است.

سید حبیب الله کواری استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: رشته سایبرنتیک پزشکی رشته‌ای بسیار استراتژیک است که اواخر سال 94 با تصویب شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و پس از تدوین به وزارت بهداشت ارائه شد.

کواری که پیشنهاد دهنده تاسیس رشته سایبرنتیک در کشور بوده است، افزود: با توجه به آمار بالای معلولیت های ناشی از تصادفات، بیماری های جسمی و سایر حوادث غیرمترقبه تصویب این رشته و مسائل مرتبط از قبیل ساخت اندام مصنوعی و سایر تجهیزات پزشکی ضرورت پیدا کرد.

وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: داوطلبان با مدرک کارشناسی رشته های فنی و مهندسی در طول تحصیل با مباحث مورد نیاز در علوم پزشکی و دانشجویان با مدرک کارشناسی رشته های علوم پزشکی و توانبخشی با مباحث مورد نیاز مهندسی آشنا می شوند.

کواری اضافه کرد: با توسعه رشته سایبرنتیک پزشکی در نهایت می توان به زبان مشترکی برای تبدیل دانش به فناوری و تولید محصولات مورد نیاز جامعه رسید.

کواری بیان کرد: به عنوان مثال اگر دانشجویان فنی مهندسی با مکانیزم قلب و دانشجویان پزشکی با ساخت مدار الکترونیکی آشنا شوند، ساخت یک قلب مصنوعی امکان‌پذیر خواهد بود.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: فرهنگستان ادب و لغت فارسی کلمه "سایبرنتیک" را "علم فرمانش" ترجمه کرده است به این معنا که از مغز به عضو فرمان داده می‌شود و عضو پیوند شده با فرمان مغز کار می‌کند.

کواری در ادامه افزود: همانگونه که با توانمندی علمی دانشجویان و محققان، ایران در بحث نانو حرف اول منطقه را می زند، می توانیم شاهد توسعه علم سایبرنتیک پزشکی در منطقه نیز باشیم.

وی همچنین گفت: با تاسیس رشته سایبرنتیک پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور، جمهوری اسلامی ایران، بعد از کشورهای آمریکا، انگلستان و فنلاند چهارمین کشور جهان است که این رشته در آن راه اندازی شده است.

کواری افزود: فارغ التحصیلان و متخصصان این رشته می توانند نسبت به طراحی و ساخت نرم افزارها و تجهیزات پیشرفته و مدرن پزشکی همچون آندوسکوپی، MRI ، FMRI، اتو آنالیزورها، لیزرها، روبات های جراح و سایر تجهیزات حوزه توانبخشی هوشمند اقدام کنند.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاکید کرد: اگر این رشته و کاربرد آن برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به خوبی تبیین شود، می تواند به تولید محصولات و تجهیزات فوق پیشرفته و بسیار ارزشمند جهت فعالیت های پزشکی و توانبخشی منجر شود.

وی یادآور شد: از طریق رشته سایبرنتیک پزشکی و با همت فارغ التحصیلان این رشته که در آینده، طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی و توانبخشی در داخل کشور را به عهده خواهند داشت، کشور از واردات این تجهیزات بی‌نیاز شده و می‌توان از خروج هزاران دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشته "سایبرنتیک پزشکی" پل ا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..