تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : طرز تهیه ترشی شلغم؛ خوش طعم و خوش رنگ

وب سایت ایران کوک: ترشی شلغم از جمله ترشی هایی است که سریع درست می شود. برای خوردن این ترشی نیازی نیست زیاد انتظار بکشید. تنها یک هفته پس از درست کردن، این ترشی آماده خوردن است.

مواد لازم:     شلغم ۱ کیلو     لبوی کوچک ۱ عدد     سیر ورقه شده ۳ حبه     سرکه سفید ۱ فنجان     آب ۳ فنجان     نمک ۲ قاشق چایخوری     برگ بو ۱ عدد  

ترشی شلغم

طرز تهیه:

۱-برای تهیه ترشی شلغم ابتدا آب، نمک و برگ بو را در شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید. هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس سرکه را به آب اضافه کنید.

۲-شلغم ها و لبو را پوست بکنید و خلالی خرد کنید. یک شیشه تمیز و بزرگ آماده کنید و شلغم ها، لبو و سیر خرد شده را داخل آن بریزید. سپس ترکیب آب و سرکه و برگ بو را روی شلغم ها بریزید تا روی آن ها را بپوشاند. در شیشه را محکم ببندید و  به مدت یک هفته در دمای اتاق، در جایی نسبتا خنک، قرار دهید تا ترشی آماده شود. رنگ لبو باعث قرمز شدن شلغم می شود و ترشی خوش طعم و خوشرنگی خواهید داشت.

نکته:

این ترشی را تا چندین هفته می توان در یخچال نگهداری کرد؛ اما شلغم ها به مرور زمان نرم می شوند و تردی اولیه خود را از دست می دهند. بنابراین بهتر است این ترشی را حداکثر تا ۶ هفته مصرف کنید.

حتما بخوانید :   زیباجو : طرز تهیه کیک مرغ پنیریِ خوشمزه -همراه با عکس

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : طرز تهیه ترشی شلغم؛ خوش طعم و خوش رنگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..