تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزمون مهارت سنجی صنعت ساختمان در آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا عصر جمعه در حاشیه این آزمون در جمع خبرنگاران آستارا گفت: این آزمون کتبی طی دو روز و در شیفت های زمانی صبح و عصر با حضور 234 داوطلب برگزار شد.
بهبود معاشکار افزود: این آزمون شامل سه بخش صنعت ساختمان، تفاهم نامه و هماهنگ مرحله هشت بود که در رشته های مختلف برگزار شد.
وی اضافه کرد: آزمون بخش صنعت ساختمان و تفاهم نامه در قالب 11 حرفه و آزمون هماهنگ مرحله هشتم نیز در 27 حرفه برگزار شد.
وی اظهار کرد: پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، آزمون عملی نیز مطابق برنامه ریزی انجام شده تا اواسط بهمن ماه سال جاری در مرکز فنی و حرفه ای آستارا و آموزشگاه های آزاد زیر نظر این مرکز برگزار خواهد شد.
معاشکار با ابراز رضایت از حضور پرشور داوطلبان آموزش های فنی و حرفه ای در دوره های مختلف مهارتی، گفت: اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش و تعیین صلاحیت حرفه ای نیروی کار، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی از هدف های آزمون مذکور است.
وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و مولد، برخورداری از آموزش های فنی و حرفه ای است و حضور جوانان در این آموزش ها می تواند به رونق اشتغال آنان در سالهای آینده منجر شود.
آزمون کتبی دو رشته مدیریت خانواده و پرورش ماهیان خاویاری نیز امروز با مشارکت آموزشگاه بخش خصوصی و ادارات جهاد کشاورزی، شیلات و مرکز فنی و حرفه ای آستارا در مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد.
27 نفر در رشته مدیریت خانواده و 33 نفر در رشته پرورش ماهیان خاویاری با همدیگر به رقابت پرداختند و افرادی که موفق به اخذ نمره قبولی از آزمون کتبی شوند، در مرحله آزمون عملی شرکت خواهند کرد.
نخستین دوره آموزشی پرورش ماهیان خاویاری نیز به منظور تقویت منابع آبزیان و توسعه آبزی پروری به مدت دو ماه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا برگزار شد و به افراد پذیرفته شده در آزمون های عملی و کتبی این رشته گواهینامه مهارتی توسط فنی و حرفه ای اعطا خواهد شد.
آستارا دارای دو مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با 9 هزار و 400 متر مربع مساحت است و سالیانه 75 تن گوشت از آن استحصال می شود و پرورش دهندگان ماهی خاویاری در این شهرستان در سال گذشته 30 میلیارد ریال در آمد داشتند.
340 نفر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا در رشته های تعمیر لوازم خانگی، برق، تراشکاری، مکانیک، تاسیسات، صنعت ساختمان، صنایع، بازرگانی و کارآفرینی مشغول مهارت آموزی هستند.
این شهرستان با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزمون مهارت سنجی صنعت ساختمان در آستارا برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..