تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرسش‌های مهم در مورد ساختار جديد جام جهانی

جام‌جهانی 48 تیمی شده و با ساختار جدید از سال 2026 برگزار خواهد شد.

تغييرات بزرگي در جام جهاني‌ در راه است. با اضافه شدن 16 تيم ديگر به جام جهاني‌ دايره اين رقابت‌ها گسترده مي‌شود و تيم‌هاي بيشتري درگير رقابت‌ها مي‌شوند كه طولاني‌تر شدن مسابقات را در پي دارد و از حالا مايه نگراني بسياري از باشگاه‌هاي فوتبال شده اما اين اتفاق از طرف ديگر مايه اميدواري و خوشحالي تيم‌هاي كوچكي است كه شايد براي اولين بار شانس راهيابي به جام جهاني‌ را پيدا مي‌كنند، حتي اگر در همان مرحله اول حذف شوند. در مورد ساختار جديد شبهات زيادي به وجود آمده كه «ديلي ميرر» با مطلبي در قالب پرسش و پاسخ سعي كرده آنها را برطرف كند.

مرحله گروهي چطور پيش خواهد رفت؟

هر تيم دو بار در گروه سه تيمي خودش بازي خواهد كرد. دو تيم نخست به جمع 32 تيم نهايي خواهند رفت و از آنجا مراحل حذفي آغاز مي‌شود. در بازي‌هاي گروهي كه با تساوي تمام شود ممكن است با ضربه پنالتي برنده را تعيين كنند.

حضور 48 تيم چه تغييراتي ايجاد خواهد كرد؟

تيم‌هاي بيشتر يعني بازي‌هاي بيشتر. 80 بازي در كل جام جهاني‌ برگزار خواهد شد در حالي كه ساختار كنوني 64 بازي را در بر دارد. با اين حال تيمي كه به فينال برسد در مجموع 7 بازي انجام داده است كه برابر با تعداد بازي‌هايي است كه فيناليست‌هاي ساختار فعلي جام جهاني‌ انجام مي‌دهند.

جام جهاني‌ 2026 به ميزباني چه كشوري خواهد بود؟

هنوز چيزي مشخص نيست اما آمريكا را از مدعيان ميزباني معرفي كرده‌اند. ممكن است به تنهايي ميزبان بشوند يا اينكه همراه با مكزيك يا كانادا به صورت مشترك ميزبان اين جام باشند.

چرا فيفا مي‌خواهد تعداد تيم‌هاي حاضر در جام جهاني‌ را افزايش بدهد؟

اينفانتينو، رئيس كنوني فيفا، در زمان برگزاري كارزارهاي انتخاباتي‌‌اش براي گرفتن جاي سپ بلاتر قول داده بود كه اين كار را انجام مي‌دهد. پيشنهاد او مورد توجه تعداد زيادي از 211 عضو فيفا قرار گرفت. بسياري از كشورها شانس رفتن به جام جهاني‌ را ندارند. سال‌هاي متمادي بود كه كنفدراسيون‌هاي خارج از اروپا احساس مي‌كردند كه با ساختار فعلي جام جهاني‌ در حق آنها اجحاف شده است.

آخرين بار كه در ساختار جام جهاني‌ تغيير ايجاد شد چه زماني بود؟

در جام جهاني‌ سال 1930، 13 كشور شركت كردند. اين ساختار ادامه يافت به طوري كه فقط 16 تيم در نهايت به جام جهاني‌ راه مي‌يافتند. تا جام جهاني‌ 1982 اسپانيا كه تعداد تيم‌ها به 24 تا رسيد. ساختار جديد 32 تيمي را هم از جام جهاني‌ 1998 فرانسه تعريف كردند.

چه تيم‌هايي صاحب 16 سهميه جديد در ساختار تازه جام جهاني‌ خواهند شد؟

هنوز چيزي مشخص نيست. يكي از پيشنهادهاي مطرح شده اين بوده كه سهميه اروپا از 13 به 16 تيم برسد و در اين ميان بيشترين اقبال به تيم‌هاي آفريقايي رو خواهد كرد كه سهميه‌شان از 9 تيم به 13 تا مي‌رسد. آسيا مي‌تواند 5/8 سهميه داشته باشد. آمريكاي شمالي و جنوبي هر كدام 5/6 سهم و اقيانوسيه 5/1 سهميه. اين نيم سهميه‌ها هم نمايانگر پلي‌‌آف‌ها هستند كه ميان آخرين تيم‌هاي آسيا، آمريكاي شمالي، آمريكاي جنوبي و اقيانوسيه برگزار مي‌شود كه همگي بر سر دو جايگاه با همديگر رقابت خواهند كرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرسش‌های مهم در مورد ساختار جديد جام جهانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..