تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاعران جوان آثار یکدیگر را بخوانند

شاعران جوان آثار یکدیگر را بخوانند و مطالعاتشان تلفیقی از سنت ها و شعر امروز باشد.

سید محمود علوی نیا، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص آثار شاعران جوان گفت: اگر شاعران جوان تلاش کنند و به طور واقعی به سنت های قالب های شعری احترام بگذارند و به هنجار شکنی نپردازند، شاعران خوبی داریم و تصویرهای شعری خوبی می توان در آثار شاعران  جوان مشاهده کرد. 

وی افزود: شاعران جوان باید یک مقدار انصاف داشته باشند و شعرهای همدیگر را بخوانند. مطالعاتشان تلفیقی از سنت ها و شعر امروز باشد، به عنوان مثال هم شعرهای کسانی مانند حافظ، سعدی و مولوی را بخوانند و آنها را قدیمی ندانند و هم به مطالعه آثار شاعران امروز بپردازند. شعر دیگران را بپذیرند و نقد پذیری داشته باشند. این عوامل می تواند به شاعران جوان کمک کند تا کیفیت آثار خود را بهتر کنند.
 
این شاعر با اشاره به تاثیر مطالعه شعر شاعران دیگر و پذیرفتن شعر خوب به عنوان عامل بهبود شعر شاعران جوان بیان کرد: تقلید صرف از آثار شاعران دیگر توسط شاعران جوان بسیار بد است. اگر تقلیدی از آثار شاعران دیگر انجام می شود، باید بهتر از آن باشد یا حداقل آن اثر را جواب دهد و موازی با آن شعر بایستد. اگر شاعر جوانی از اثر شاعری دیگر تقلید می کند و تقلید ها در ردیف و قافیه اثر بود، مضمون شعر با اثر اصلی یکسان نباشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاعران جوان آثار یکدیگر را بخوانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..