تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادویه های غیر بهداشتی از چه موادی تهیه می شوند

از ادویه ها به عنوان یکی از طعم دهنده ها در تمام غذاها استفاده می شود.به همین دلیل ضرورت استفاده از ادویه سالم را نباید فراموش کرد. ادویه های نامرغوب و غیر بهداشتی به صورت فله ای در بازار عرضه می شوند.استفاده از این ادویه ها تهدیدی جدی برای سلامت افراد به شمار می آید زیرا حاوی سمی هستند که حین پخت از بین نمی روند.ترکیبی از نان خشک کپک‌زده، رنگ‌های غیرمجاز شیمیایی و افزودنی‌های غیربهداشتی در این ادویه ها به کار برده می شود.در این مطلب قصد داریم شما را با توصیه هایی برای خرید ادویه های بهداشتی آشنا نماییم.

ادویه را به صورت ساییده نشده تهیه کنیدتقلب در تولید ادویه یکی از قدیمی‌ترین انواع تقلب‌ها است و گران بودن نسبی ادویه‌ها و امکان فروش فله‌ای آن احتمال تقلب را افزایش می‌دهد. ترکیبی از نان خشک کپک‌زده، رنگ‌های غیرمجاز شیمیایی و افزودنی‌های غیربهداشتی گاها می‌تواند جزو ترکیباتی باشد که با آنها ادویه فله‌ای غیربهداشتی و نامرغوب تولید می‌شود. ادویه‌هایی که مصرفشان تهدیدکننده سلامت است زیرا حاوی سم قارچی آفلاتوکسین بوده که حین پخت از بین نمی‌رود و این سم قارچی می‌تواند کم‌کم بدن را مستعد به ابتلای سرطان کند. بله، سرطان! آن هم سرطان گوارش و کبد…

به منظور پرهیز از خرید ادویه تقلبی، پیشنهاد می‌شود:
۱- ترجیحا از ادویه بسته‌بندی شده در شرکت‌های مجاز و خوشنام که تحت‌نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند، ادویه را تهیه کنید.
۲- ادویه را به صورت ساییده نشده تهیه کرده و در منزل، خودتان نسبت به ساییدن آن اقدام کنید. بسیاری از کارخانجات بزرگ مواد غذایی یا رستوران‌ها و هتل‌های معتبر، این مسیر را ترجیح می‌دهند.

به عموم مردم توصیه می‌شود که هرگز از کنار تقلبات و تخلفات مواد غذایی به راحتی عبور نکنند و موارد مشاهده شده را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره 1490 اطلاع دهند.
هرگز و به هیچ عنوان نسبت به فروش نان خشک به هیچ فردی اعم از افراد دوره‌گرد و… اقدام نکنند چراکه رشد کپک روی این نان‌ها و تولید آفلاتوکسین متعاقب آن – که سرطان‌زای قطعی کبد است- باعث بروز بیماری‌های بدخیم در جامعه می‌شود.
توصیه می‌شود نان خشک را همانند سایر پسماندها و ترجیحا به همراه پسماندهای آلی (غذایی) به سطل‌های زباله انتقال یا به کیوسک‌ها و خودروهای بازیافت تحویل دهید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادویه های غیر بهداشتی از چه موادی تهیه می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..