تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوربخش: تامین اجتماعی هشت هزار میلیارد تومان از کارفرمایان طلب دارد

سیدتقی نوربخش جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طرح بخشودگی جرائم که ابتدای امسال نیز اجرایی شد، دوباره برای کارفرمایان خوش حساب اجرا می شود تا بتوانند از بخشش بخشی از جرائم خود بهره مند شوند.
وی اظهارکرد: کارفرمایان کارگاه ها، حدود 2 هزار میلیارد تومان، بابت جرائم بدهکارند که اگر این مبلغ بخشوده شود کمک بسیار خوبی به کارفرمایان خواهد شد.
نوربخش ادامه داد: در طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب تا پیش از این مشکلاتی برای ضمانت نامه ها وجود داشت که اکنون بخشی از این مشکل با جایگزین کردن چک به جای ضمانت نامه های بانکی یا وثیقه رفع شده است.
وی با بیان اینکه ارائه ضمانت نامه، هزینه های مالی زیادی برای کارفرمایان داشت به این نکته هم اشاره کرد که کارفرمایانی که تاکنون 12 ماه ، خوش حسابی در پرداخت حق بیمه کارگران خود داشتند از قانون بخشودگی جرائم استفاده می کردند اما اکنون اولویتی برای کارفرمایان با چهار ماه خوش حسابی در پرداخت یاد شده در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا ، پیش تر ، محمد حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز با اشاره به تصویب پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی در رابطه با تمدید و تسهیل قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب توسط هیات وزیران، گفت: بخشنامه مربوط به اجرای این قانون به تمامی واحدهای اجرایی سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است و از دوشنبه گذشته هم اجرا شد.
زدا با بیان اینکه این بخشنامه به مدت سه ماه اجرایی می شود، افزود: این قانون از خرداد تا شهریور ماه گذشته اجرا شده بود و با توجه به بازخوردهای اخذ شده و بررسی های صورت گرفته، پیشنهاد تمدید و تسهیل این قانون به مبادی مربوطه ارائه شد.
زدا گفت: قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده اند.
وی با بیان اینکه در مرحله قبلی اجرای این قانون خوش حسابی کارفرمایان برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بدهی های معوقه بر اساس پرداخت منظم حق بیمه به مدت ١٦ ماه ، طی ١٨ ماه قبل از بروز مشکل مشخص می شد، اظهار کرد: قانون جدید شرط پرداخت منظم حق بیمه از ١٦ ماه به چهار ماه کاهش یافته است.
وی ادامه داد: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه، ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد؛ درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد؛ درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
اجتمام**7268**1776 *1449
مصاحبه کننده: مهناز بیرانوند ** انتشاردهنده: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوربخش: تامین اجتماعی هشت هزار میلیارد تومان از کارفرمایان طلب دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..