تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش کلیدی ایران در بانکداری اسلامی

نشریه فایننشال تریبیون در گزارشی به نقش کلیدی ایران در بانکداری اسلامی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه فایننشال تریبیون در گزارشی به نقش کلیدی ایران در بانکداری اسلامی پرداخت و نوشت: استفاده از فناوری ها و ابداعات سبب شده است بانک های اسلامی در منطقه بتوانند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کنند.

در  گزارش فایننشال تریبیون آمده است از نظر بانکداری اسلامی،‌ گشایش ایران یک تحول بزرگ محسوب می شود زیرا بانک های ایرانی بزرگترین نظام مالی جهان را بر اساس قوانین اسلامی شکل می هند و دارایی های بانکی اسلامی در مجموع پانصد میلیارد دلار برآورد می شود.

پیش بینی می شود شمار گسترده ای از صکوک و دیگر اوراق بهادار اسلامی طی چند سال آتی از سوی ایران منتشر شوند. تخمین ها در این باره می باشند که بیش از صد و پنجاه شرکت ایرانی در حال بررسی فروش صکوک اسلامی اند.

بر اساس گزارشی که نشریه فوربز منتشر کرد، ایران همچنین برای برنامه های توسعه زیرساختی خود -که طی یک دهه آتی هزینه های آنها حدود یک تریلیون دلار برآورد می شود- به بودجه نیاز دارد. 

با وجود چالش های کلان اقتصادی و سیاسی پیش روی منطقه، پیش بینی ها در ارتباط با صنعت بانکداری اسلامی در مجموع مثبت است. 

توزیع اعتبار در منطقه تحت تأثیر پایین بودن بهای نفت در بازارهای جهانی قرار گرفته است،‌ اما روند تأمین مالی اسلامی همچنان در حال رشد است. شرکت های کلیدی دولتی و همچنین شرکت های خصوصی فعال در بخش املاک اشتیاق قابل توجهی به تأمین مالی اسلامی هم در سطح بانکی و هم در سطح بازار سرمایه دارند. بانکداری خرد با کمک توسعه فناوری همچنان به توسعه خود ادامه می دهد و در سطح کلان نیز، تأمین مالی شرکت های بزرگ، تأمین مالی طرح ها و مراودات مرتبط با بدهی بازار سرمایه نیز با فرصت ها قابل توجهی در زمینه رشد مواجه اند.

در گذشته،‌ بانک های اسلامی در زمینه نوآوری، فناوری و خدمات -که نه تنها برای دفاع از امتیاز بازار بلکه به عنوان عاملی برای ایجاد تفاوت در شرایط بازار رقابتی اهمیت دارد- از همتایان بانکی متعارف خود عقب بودند.

اما بسیاری از موسسات بانکی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه (غرب آسیا) -که طی چند سال گذشته عملکرد خوبی داشتند- به سرمایه گذاران اولیه در زمینه فناوری تبدیل شدند و اقدام به هدف قرار دادن نوآوری های محصول و خدمات به عنوان نکته ای مهم در راهبرد خود کردند. این فناوری در بخش بانکی با سرعت در حال تغییر است و ارتباط بین بانکی میان موسسات و مشتریان دیگر زیاد به صورت مستقیم نیست زیرا دیگر بازیگران غیربانکی وارد بازار شده اند.

نوآوری در زمینه محصول و افزایش استفاده از نظام بانکی سیار و پالیکیشن ها در حال کمک کردن به بانک های اسلامی در منطقه به منظور گسترش فعالیت های خود در زمینه دسترسی به مشتریان به ویژه آنهایی هستند که پیشتر این گونه خدمات را دریافت نمی کردند.

بانک های اسلامی در منطقه در حال مشارکت در بخش های کلیدی اقتصادی می باشند. بانکداری خرد به طور سنتی تکیه گاه اصلی بانکداری اسلامی در منطقه بوده است. اما اکنون سرمایه گذاری در بانکداری دیجیتال و تلفن های هوشمند نقشی حیاتی در آینده ایفا خواهد کرد.

در منطقه، رویکردها و انتظارات به سبب وجود جمعیتی جوان که به صورت فزاینده ای در حال تحرک می باشند و دسترسی بیشتر به رسانه ها و فناوری ها دارند، با سرعتی بالا تغییر کرده است.

بر اساس گزارش موسسه ارنست اند یانگ Ernst & Young، مقامات بسیاری از بانک های مهم اسلامی در منطقه در ارائه هزینه های بر ابداعات مرتبط با نوآوری -که طی سه سال آتی بین پانزده تا پنجاه میلیون دلار تخمین زده می شود- سخاوتمندانه عمل کرده اند زیرا به خوبی از این موضوع آگاهند که انفعال در این زمینه هزینه ای معادل پنجاه درصد از سود بانکداری خرد را طی چند سال آتی در پی خواهد داشت. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش کلیدی ایران در بانکداری اسلامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..