تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از عدم پرداخت خسارت کشاورزان تا برداشت یارانه از حساب افراد

طی هفته ای که گذشت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور تذکراتی را به دولتمردان ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خرنگاران جوان طی هفته ای که گذشت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور و نیز رسیدگی به بی توجهی های برخی از وزارت خانه ها تذکراتی را به مقامات دولتی ارائه دادند که در این میان می توان به برداشت غیرقانونی یارانه افراد توسط  برخی از بانک های کرمانشاه و نیز بی اعتنایی دولتمردان برای پرداخت خسارات ناشی از وقوع سیل در دشت مغان بعد از گذشت 7 ماه اشاره کرد.

در همین راستا علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اعتراض خود به وزرای نفت و نیرو را اینگونه اعلام کرد:  یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور  که سهم 5 درصدی در تولید برق ایران را به خود اختصاص داده است در شهر اراک قرار دارد و استفاده از سوخت مازوت در چرخه تولید این نیروگاه افزایش آلایندگی ها در این منطقه را به دنبال داشته است که منجر به شکایات مردمی شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در فصل های پاییز و زمستان و با شدت گرفتن برودت هوا معمولا گاز نیروگاه ها قطع شده تا برای تامین گاز خانگی با مشکل روبرو نشوند، به همین منظور از مسئولان مربوطه خواستار برنامه ریزی دقیق برای حل این مسئله هستیم.

کریمی در ادامه جلوگیری از افزایش منابع آلاینده را یکی از اصلی ترین مطالبات مردم خواند و افزود: طی چند سال گذشته مردم همواره از این مسئله رنج برده و به دفعات از راه‌های مختلف این مسئله را به مقامات کشور گوشزد کرده اند و بر اساس وعده ریاست جمهوری در  سفر اخیر  به استان مرکزی، قرار بر این شد تا از وقوع چنین امری (سوخت مازوت برای همیشه از نیروگاه ها حذف و از سوخت گاز استفاده شود) جلوگیری به عمل آید اما خلاف این امر در حال اجرا است.

سر کشاورزان بی کلاه ماند!

شکور  پورحسین نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با بیان اینکه هفت ماه از وقوع بارش تگرگ و سیل در دشت مغان می گذرد اما هنوز کشاورزان ریالی از خسارت خود را دریافت نکرده اند، گفت:خسارات ناشی از وقوع سیل در این بخش علاوه بر آسیب دیدگی زمین های زراعی، باعث ایجاد آسیب هایی در بخش های مسکونی، تجهیزات زیر بنایی و وسایل نقلیه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشت مغان یکی از قطب های کشاورزی کشور است، افزود: عمده درآمد  مردم ای منطقه از طریق فعالیت های کشاورزی حاصل می شود لذا خسارت دیدگی کشاورزان می تواند لطمات جدی را برای بخش کشاورزی کشور به دنبال داشته باشد.

پورحسین تصریح کرد: برخی از مسئولان به منظور بهبود وضعیت فعلی کشاورزان تصمیماتی را اتخاذ کرده اند که در این میان می توان به کمک بلاعوض برای تامین هزینه های تولیدی اشاره کرد.

به گفته وی در نظر گرفتن اقساط بلند مدت برای کشاورزان خسارت دیده با نوعی تضمین به صورتی که سود آن توسط دولت استمهال شود از جمله مساعدت هایی خواهد بود مشکلات این کشاورزان را مرتفع می کند.

پور حسین در پایان عنوان کرد: بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جبران خسارات ناشی از وقایع طبیعی باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و امید است  این قانون هر چه سریعتر به مرحله اجرا درآید.

کارشکنی جدید بانک های کشور!

حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان دلیل اصلی اعتراض خود به وزیر اقتصاد و دارایی را برداشت یارانه برخی از مردم توسط بانک ها خواند و افزود: در حال حاضر برخی از بانک ها بابت بدهی و ضمانت مردم از اعطای یارانه آنان امتناع کرده و از آن به عنوان بازپرداخت بدهی یاد می کنند.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: به همین منظور رسیدگی به معضل بانک های متخلف را از مسئولان مربوطه خواستار شده و خواهان جلوگیری از تداوم عملکرد بانک های خاطی هستم.

نماینده

تذکر

شرح

علی محمد شاعری

وزیر جهادکشاورزی

پرداخت نکردن خسارت وارد شده به مرکبات کاران و کیوی کاران شمال براثر سرمای آذرماه

علی محمد شاعری

وزرای صنعت، معدن و تجارت، نیرو  و بهداشت و درمان

آلودگی شدید دریای خزر و آب های زیرزمینی و آب های شرب شمال کشور به دلیل رهاسازی و تخریب فاضلاب های آلوده صنعتی، خانگی و فاضلاب کشاورزی و بیمارستانی

 

اسدالله قره خانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی

جویا شدن دلیل طولانی شدن امضای قرارداد استفاده از فاینانس بانک توسعه اسلامی برای احداث شبکه های فرعی و اصلی سد زرین گود علی آباد کتول

 

همایون هاشمی

وزیر جهاد کشاورزی

جویا شدن دلیل اجرا نشدن شبکه آبیاری پایین دست سد سارود

محمد دامادی

وزیر راه و شهرسازی

علت توجه نکردن به جاده ساری- تاکام

علی اکبر کریمی

وزرای نفت و نیرو

تسریع جهت تامین کامل سوخت گاز حرارتی شهرستان شازند با توجه به آثار زیانبار سوخت مازوت و آلودگی هوای شهرستان های اراک، کمیجان و شازند

احمد مرادی

وزیر راه و شهرسازی

جویا شدن دلیل عدم اجرای طرح بهسازی روستاهای کمال احمد و دهنواز از توابع شهرستان بندرعباس

احمد مرادی

وزیر جهاد کشاورزی

علت عدم حمایت وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان هرمزگانی هنگام فروش محصول گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل

شکور پورحسین

وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور

لزوم صدور دستورجهت  پرداخت خسارت ناشی از سیل به کشاورزان پارس آباد و بیله سوار

 

 

تذکر حسن سیلمانی

وزیر اقتصاد و دارایی

جویا شدن دلیل برداشت غیرقانونی یارانه افراد توسط  برخی از بانک ها در حوزه انتخابیه

 

نادر قاضی پور

وزیر اقتصادی و دارایی

تسریع جهت ساماندهی و حل مشکلات کامیون های ترانزیت در مرز بازرگان

 

عبدالغفور ایران نژاد

وزیر نیرو

تسریع در اتصال خط 400 کیلووات برق از استان هرمزگان به جنوب استان سیستان.

 


انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از عدم پرداخت خسارت کشاورزان تا برداشت یارانه از حساب افراد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..