تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصرار ایالت کاتالونیای اسپانیا به جدایی از این کشور

به گزارش ایرنا ، «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا معتقد است، گفت و گو باید با کاتالونیا ها ادامه یابد چرا که این روش به نفع همه خواهد بود.
در همین راستا خانم «ثریا سائنز ده سانتاماریا' معاون راخوی روز پنجشنبه نشستی با «اوریول جونکراس» رئیس حزب چپ جمهوری خواه کاتالونیا در شهر بارسلون، برگزار کرد.
دولت اسپانیا بار دیگر تاکید کرد که مخالف برگزاری همه پرسی استقلال طلبی در کاتالونیا است و چنین روندی غیر قانونی خواهد بود.
سیاستمداران کاتالونیا معتقدند دلیل مخالفت دولت اسپانیا با همه پرسی استقلال طلبی این ایالت، ناشی از ترس آنها از شکست در این رفراندوم است.
بحث استقلال طلبی ایالت کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا در حالی‌ ادامه دارد که دادستانی دیوان عالی این کشور روز چهارشنبه خواستار صدور حکم 9 سال انفصال از خدمت برای «فرانسسک همس» سخنگوی حزب حاکم کاتالونیا در کنگره نمایندگان این کشور شد.
وی به خاطر نقشش در برگزاری روند شبه همه پرسی 9 نوامبر 2014 در ایالت کاتالونیا به رغم حکم قاطع دادگاه قانون اساسی در مخالفت با آن، مورد تحقیق قضایی قرار دارد.
دادستان معتقد است، این چهره کاتالان که در تاریخ یاد شده سخنگوی ایالت کاتالونیا بوده مرتکب سوء استفاده از امکانات عمومی و نافرمانی از دستورات صریح قضایی در پرونده مذکور شده است.
تشدید اقدامات قضایی علیه کاتالونیاها به خاطر روند شبه همه پرسی سال 2014 در حالی صورت می گیرد که احزاب جدایی طلب این ایالت مصمم به برگزاری یک همه پرسی استقلال طلبی الزام آور در سپتامبر سالجاری در ایالتشان می باشند. آنها تاکید کرده اند که از فشارهای قضایی در این زمینه هراسی ندارند.
البته کاتالونیاها اعلام کرده اند که تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا برگزاری چنین همه پرسی در این ایالت با موافقت دولت مرکزی اسپانیا صورت گیرد، امری که احتمال آن بعید است.
اروپام *1*491**شبس*1613*انتشار: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصرار ایالت کاتالونیای اسپانیا به جدایی از این کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..