تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود کمیته کنترل صادرات تسلیحات انگلیس به مسئله فروش تسلیحات به سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، «کریس وایت» رئیس کمیته کنترل بر صادرات تسلیحات بریتانیا از پارلمان این کشور خواسته است تا فروش تسلیحات ساخت بریتانیا به عربستان سعودی به حال تعلیق در آید.

وی گفت که تا زمان تحقیق سازمان ملل در مورد ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقض قوانین حقوق بشر از سوی عربستان در جنگ یمن فروش این تسلیحات باید متوقف شود.

اشاره وایت به حمله هوایی عربستان به یک مراسم عزاداری در یمن است که در جریان آن گفته شده که ده‌ها غیرنظامی کشته شدند.

به گفته او ادامه فروش تسلیحات به عربستان شهرت بین‌المللی بریتانیا را خدشه دار می‌کند.

درپی انتشار اخباری مبنی بر فروش بمب‌های خوشه‌ای از سوی بریتانیا به عربستان در اواخر دهه 1980 میلادی، فعالان وابسته به مجمع مطبوعات از بریتانیا خواستند تا فروش تسلیحات به عربستان را به حال تعلیق در آورد.

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا در اواخر ماه میلادی گذشته (دسامبر) تایید کرد که این کشور 500 بمب خوشه‌ای در حدفاصل 1986 تا 1989به عربستان تحویل داده است.

این اولین باری بود که وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که چه تعداد از این بمب‌ها را به عربستان فروخته است.

خبر تایید فروش این بمب‌ها به عربستان پس از آن اعلام شد که وزارت دفاع بریتانیا تایید کرد نیروهای عربستان از بمب‌‌های خوشه‌ای ساخت این کشور در جنگ یمن استفاده کرده‌ا‌ند.

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای براساس یک کنوانسیون بین‌المللی ممنوع است.

به دنبال انتشار این اخبار بریتانیا با اتهام ارتکاب به جنایات جنگی روبرو شده و از این کشور خواسته شده تا فروش این تسلیحات به عربستان را متوقف کند.
وزیر دفاع بریتانیا بعدا گفت که عربستان تعهد داده که دیگر از این سلاح‌ها استفاده نکند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود کمیته کنترل صادرات تسلیحات انگلیس به مسئله فروش تسلیحات به سعودی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..