تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشمندان از سالمونلا برای درمان تومورهای مغزی استفاده می کنند

دانشمندان از سالمونلا برای درمان تومورهای مغزی استفاده می کنند

علم حوزه ای شگفت انگیز است چرا که گاه ثابت می شود آنچه تصور میشده خطرناک و مضر است در واقع بسیار سودمند و مفید است. بعنوان نمونه سالمونلا را در نظر بگیرید، بیماری باکتریایی که معمولا از مصرف غذاهای خام یا کاملاً پخته نشده همچون تخم مرغ، مرغ، شیر و مانند آن ناشی می شود. اما به نظر می رسد که مهندسان زیست پزشکی دانشگاه Duke تغییری در اوضاع ایجاد کرده اند. در ادامه با تک شات همراه باشید.


این محققین نمونه ای از سالمونلا که مسمومیت غذایی ایجاد می کند را برای درمان سرطان مغز به کار گرفته اند. بنابراین به جای آنکه این باکتری در افراد ایجاد بیماری کند، می تواند به انهدام تومورهای مغزی کمک کند.


آزمایشات انجام شده بر روی موش ها نشان داده که شانس زنده ماندن آنها به میزان 20% افزایش یافته است که تخمین زده می شود در انسان معادل 10 سال باشد. به گفته جاناتان لیون، دانشجوی دوره دکتری که در این تیم همکاری دارد:

از آنجایی که گلیوبلاستوما بسیار تهاجمی است و درمان آن فوق العاده دشوار است، هر تغییری در میانگین نرخ ادامه حیات تغییری بزرگ محسوب می شود، و از آنجایی که عده کمی پس از تشخیص گلیوبلاستوما از شانس زندگی طولانی برخوردارند، 20 درصد افزایش در نرخ درمان بسیار حایز اهمیت و امیدوارکننده است.


در خصوص 80% موردی که نتوانستند به زندگی ادامه دهند نیز باید گفت که به نظر می رسد درمان نتوانسته طول مدت بقا را تغییر دهد ولی در عین حال طول مدت حیات موش ها را کوتاه هم نکرده است. محققان نتیجه گرفته اند که این مورد از عدم ثبات نفوذ این باکتری به تومور و یا تهاجمی تر بودن تومور نسبت به باکتری ناشی می شود. در هر حال، تقریباً تمامی موش هایی که تحت این درمان قرار گرفتند علایمی از بهبود اولیه را نشان داده اند.


البته هنوز زمان زیادی برای استفاده از این روش درمانی در انسان باقی است، ولی می توان به آینده این تحقیقات امیدوار بود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشمندان از سالمونلا برای درمان تومورهای مغزی استفاده می کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..