تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلاف نظرهای وزیر دفاع ترامپ با رئیس جمهوری منتخب/ از ناتو تا برجام

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکا، ماتیس هر چند وجود 'تهدید از جانب روسیه ، گروههای تروریستی و چین علیه نظم جهانی' سخن گفت اما بر خلاف ترامپ گفت که آمریکا باید اتحاد با شریکان بین المللی از جمله پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را حفظ کند و به توافق هایی مانند برجام احترام بگذارد.
** موافقت ماتیس با سناتور مک کین درباره روسیه
ماتیس در اظهارات خود به نظر رسید که درباره بهبود رابطه با روسیه چندان با رئیس آینده خود (ترامپ) توافق نداشت.
سناتور مک کین رئیس کمیته نظامی سنا در اظهارات ابتدای جلسه خود از 'نگرانی های' خود درباره روسیه از جمله اشغال 'کریمه' و حمایت از جدایی طلبان اوکراین و اقدامات روسیه در سوریه و مداخله با حملات رایانه ای در انتخابات آمریکا سخن گفت.
ماتیس در پاسخ به این سوال سناتور مک کین که آیا آمریکا باید از تلاشهای ناموفق قبلی برای تعامل با پوتین درس بگیرد، گفت: تاریخ همواره راهنمای خوب و دقیقی نیست اما من راهنمای بهتری نیافته ام.
وی گفت: در زمینه بهبود روابط با پوتین 'فهرست کوتاهی از موفقیت' وجود دارد.
ماتیس همچنین اظهار کردکه آمریکا باید این مساله را قبول کند که پوتین برای 'شکستن' ناتو اقدام می کند و آمریکا باید با متحدانش در برابر تجاوز روسیه کار کند.
ماتیس در پاسخ به سوال سناتور 'جک رید' نیز گفت: روسیه تصمیم گرفته که 'رقیب استراتژیک' باشد و آمریکا باید با این واقعیت مواجه شود.
وزیر دفاع پیشنهادی ترامپ در عین حال گفت که آمریکا حتی در اوج جنگ سرد راهی برای کار کردن با روسیه در زمینه های خاص پیدا کرد.
ماتیس تاکید کرد که آمریکا باید 'گام های یکپارچه ای' شامل اقدامات دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی برای دفاع از خود بردارد اما تاکید کرد که اتحادهای بین المللی برای موفقیت آمریکا ضروری هستند.
** ناتو موفق ترین اتحاد نظامی تاریخ است
ماتیس در ارتباط با 'ناتو' نیز اظهارات متفاوتی از ترامپ مطرح کرد و گفت که 'ناتو موفق ترین اتحاد نظامی شاید در طول تاریخ مدرن و شاید در همیشه تاریخ' است.
وی افزود: از نظر من آمریکا باید قوی ترین رابطه ممکن را با ناتو داشته باشد.
این در حالی است که ترامپ پیش از این در اظهاراتی جنجالی گفته بود که تاریخ مصرف ناتو گذشته است.
** اقدام تهاجمی تر علیه داعش
ماتیس همچنین بطور تلویحی گفت که او پیشنهاد اقدامات تهاجمی تر علیه داعش در عراق و سوریه را مطرح خواهد کرد.
وی گفت: استراتژی ما در 'رقه' باید مورد بازبینی قرار گیرد و توان (انرژی) آن با یک برنامه تهاجمی تر
افزایش یابد.
** تاکید بر احترام گذاشتن آمریکا به برجام
وزیر دفاع پیشنهادی ترامپ درباره توافق هسته ای با ایران نیز گفت: برجام یک توافق کنترل تسلیحاتی ناکامل است؛ برجام یک پیمان دوستی نیست اما زمانی که آمریکا حرفی می‌زند باید به آن پایبند بماند و با متحدانش کار کند.
وزیر دفاع پیشنهادی ترامپ در عین ابراز نظراتی متفاوت از ترامپ گفت که با وجود اختلاف نظر درباره این موضوعات با ترامپ بحث کرده و ترامپ با نظر باز برخورد کرده و موضع او را در قبال ناتو و موضوعات دیگر را درک می کند.
اروپام**1078*1488*شبس *مترجم : بابک جعفری*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلاف نظرهای وزیر دفاع ترامپ با رئیس جمهوری منتخب/ از ناتو تا برجام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..