تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد +مشخصات فنی

پس از گذشت ۲۰ روز از عقد قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس هم اکنون اولین فروند از این هواپیماها وارد آسمان ایران شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت ۲۰ روز از عقد قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس هم اکنون اولین فروند از این هواپیماها وارد آسمان ایران شد.

این هواپیما از سری هواپیماهای ایرباس ۳۲۱ با علامت سبکی EP-IFA است که از هوایپماهای تایپ باریک پیکر و میان برد است و ظرفیت آن برای ظرفیت ۱۹۵ مسافر طراحی شده است.اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد +مشخصات فنی
نخستین هواپیمای جدید از شرکت هواپیماسازی ایرباس پس از ۳۸ سال عصر امروز پنجشنبه وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد، عصر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقام هایی همچون رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور و مدیرعامل ایران ایر و بسیاری از دست اندرکاران صنعت هوانوردی کشور شاهد ورود نخستین هواپیمای ۳۲۱ ایرباس به کشور خواهیم بود.

فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر؛ گفت: این هواپیماها برای پروازهای داخلی طراحی شده است اما می‌توان برای پروازهای خارجی هم از آن استفاده کرد همچنین طبق گفته  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال 1395 حداقل 3 فروند هواپیمای ایرباس جدید وارد ناوگان ایران ایر خواهد شد.

اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد +مشخصات فنی

در مجموع شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران با ایرباس برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیما و با شرکت بوئینگ برای خرید ۸۰ فروند هواپیما قرارداد امضا کرده و قرار است بزودی قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره را با شرکت ATR یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس امضا کند.اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد +مشخصات فنی

با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد با بیش از۵۰ هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل فراهم می کند و این اقدام گامی موثر در جهت نوسازی ناوگان هوایی کشور است.

هواپیمای ایرباس ۳۲۱ هواپیمایی هما امروز صبح از تولوز فرانسه به مقصد مهرآباد پرواز کرد و راس ساعت ۱۴:۳۰ وارد تهران شد، همچنین قرار است، فابریس برژیه مدیرعامل ایرباس در آشیانه هما سخنرانی کند.

اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد +مشخصات فنی

مشخصات فنی ایرباس 321 به شرح زیر است:

ایرباس 321 با 5/44 متر طول با طراحی نوین،نسبت به مدل قبلی خود کشیده تر است، ارتفاع آن 8/11 متر و وزن خالص آن 105 هزار و 500 پوند و وزن همراه با مسافر 183 هزار پوند است.

رنج پروازی ایرباس 321 را 4 هزار و 300 کیلومتر است و این هواپیما با دو موتور قوی توربوفن، قابلیت حمل 236 مسافر را دارد.

گفتنی است ایرباس 321 در نوامبر 1989 ساخته  شده و در 1993 اولین پرواز خود را انجام داده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد +مشخصات فنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..